Braakvariebutik i Stockholm?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erik l
    • July 2005
    • 308

    #16
    Akvarielagret,akvarieleasing får man inte missa Vill man sedan se lite annorlunda fisk,levande foder så är södermalms ett måste
    ________________
    mvh erik l

    Kommentar

    • Millie
      • August 2003
      • 293

      #17
      Vilka akvarieaffärer i Stockholm som är bäst beror väldigt mycket på vad du är ute efter. Akvarielagret och Akvarieleasing brukar rekommenderas, och de är i och för sig bra ställen. Men de är litet krångliga att ta sig till, och även om de har stort sortiment har de inte alla sorters fisk.

      Fridhems akvarier är faktiskt rätt bra, trots att det är litet. Senast jag var där hade de t.ex. ett antal väldigt fina kampfiskar. Vill man dessutom ha vitkindad goby (och det vill man ju!!), så brukar de alltid ha det inne.

      Kommentar

      • lehndal
        • August 2005
        • 45

        #18
        Globen ligger rätt centralt.....

        ... och där finns Globefish! En intressant butik med många varierade burkar och arter. Tavelakvarier, "bonzai", traditionellt och allt däremellan. Trevlig personal också.
        Hans-Erik Lehndal

        in omnibus requiem quasivi et nusquam inveni nisi in angulo cum libro

        www.lehndal.com
        http://lehndal.blogspot.com/

        Kommentar

        • gladhertha
          • February 2005
          • 1755

          #19
          Jag vet inte. Får alltid en dålig magkänsla när det är färgat grus, slöjstjärtar och små kar. Hittade i för sig något fint Sajica-par och några fina scalarer, köpte dock inget. Men jag tycker hemsidan gjorde väldigt stort om affären och det var väll antagligen det som fick mej att bli lite besviken och inte så imponerad.
          Hehe, jag är ju van vid A-lagret.
          Mvh Hanna
          Min Zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...