zoobutik

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • scooby
    • April 2005
    • 65

    #16
    tack igen för bra tips en sista fråga vad uppskattas mest som stort visiningsakvarium växt eller malavi eller diskus får nog bara plats med ett 500-600l visning resten måste vara försäljningskar
    scooby

    Kommentar

    • Nils Holmström
      • November 2004
      • 2195

      #17
      Jag tycker det hänger på vilket utbud du kommer att ha. Ska du ha mycket växter, malawi eller sydamerika? Visningskaret borde vara inspiration och innehålla saker man kan få tag i i butiken.
      222 liter Malawi

      Kommentar

      • Jazzo
        • February 2004
        • 42

        #18
        Jag tycker att akvariumen ska vara fräscha och att fiskarna ska se ut som de trivs. Det vill säga inte massor av döda fiskar i akvariet och växter som flyter med rötterna upp i vädret (gäller inte flytväxter givetvis). Finns så många zoobutiker som kallar sig professionella o så ser fiskarna i karen halvdöda ut(eller i vissa fall döda). På sådana stället vill man ju inte handla.

        Annars så tycker jag att akvariumen ska vara lite inredda, inte helt kala som vissa har det. Vet inte hur genomförbart det är.. Men jag har sett inredda akvarier på flera ställen.
        ”I used to think I had all the time in the world to do everything I wanted. But what’s the use of having all the time in the world if you’re always wasting it on things that don’t mean a thing?” - Think about it

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #19
          nåt jag saknat är visning av akvariesand.

          det är väldigt svårt att se på bilder på nätet hur sand/grus egentligen ser ut.
          de gruset ja har nu ser väldigt blekt ut på dom bilder jag sett men i karet är det färggrant.

          avskyr när det är typ 30cm mellan akvariern att gå i.

          akvariet längst ner på golvet kan du ju ha växter i och fiskarna högre upp men bör nog inte gå högre än 1.60 med tanke på kortväxta.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          Arbetssätt...