Zookompanit i Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RÖDLÖGA
    • February 2002
    • 3931

    Zookompanit i Göteborg

    Är det någon som har varit där? Jag har för mig att det fanns en tråd om deras invignig men jag hittar inte den.
    FISHLOVERS
    Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
    En glad "svenssonakvarist"

  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #2
    var där senast igår...
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • brams
      • June 2003
      • 891

      #3
      mmmm, jag har varit där... hurså?
      C.Brams

      Check out:
      brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

      Kommentar

      • RÖDLÖGA
        • February 2002
        • 3931

        #4
        Det är en kompis till mig som har startat upp den. Den finns även här men jag fick reda på att eran är fyra gånger så stor. Är den bra? Funderar på att åka till Göteborg i sommar och tänkte väl göra en zoo-runda där. Zookompaniet låg bra till hörde jag. Fem minuter med bil från Liseberg. vilka andra butiker bör man besöka? Var kan man bo billigt någonstans?Vad mer bör man besöka i Götebor om man aldrig har varit där?
        FISHLOVERS
        Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
        En glad "svenssonakvarist"

        Kommentar

        • mats m
          • September 2002
          • 515

          #5
          Hej.
          En fråga.Var liger denna butik.
          MVH Mats
          http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

          Kommentar

          • MagicFingers
            • November 2003
            • 3136

            #6
            hmm. det enda jag kan se som är positivt med zookompaniet, är att dom inte vet vad fiskar kostar.. så några fynd kan man göra...
            sedan har dom ett ytterfilter till varje kar.. jättebra, om dom hade sett till att dom fungerade oxå!..
            MKT död fisk igår, bla en discus som flöt på ytan i ett kar, och många kar såg ut som dom hällt välling i.

            finns många trådar om vilka affärer man skall/bör besöka, sök funktionen fungerar sist jag kollade..

            men iaf. Herkules, trop importen, ciklidleken och NOL är givna om man vill få med dom "bästa", sedan finns det ju storks, gubbero, Hornbach, Hisingens, bäckebol. några av dom jag INTE skulle skicka folk till är Angereds zoo(för litet utbud, fler tomma kar än sådana med fisk i), majornas zoo (vanskötta fiskar, stora fiskar i mkt små kar....).

            och övrigt man kan göra en sommardag är ju besöka havet..........

            Allt detta förutsätter självklart att du har tillgång till bil, för annars blir det svårt att hinna med om man skall ta kollektivtrafiken korsan och tvärsan.

            //Conny Andersson
            Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

            Nunc Est Bibendum

            Kommentar

            • MagicFingers
              • November 2003
              • 3136

              #7
              Ursprungligen postat av mats m
              Hej.
              En fråga.Var liger denna butik.
              MVH Mats
              den ligger i Göfab-s förra lokaler vid gamlestan, vid cheapy/willy´s/ÖB/Harald nyborg
              Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

              Nunc Est Bibendum

              Kommentar

              • Olle A
                • January 2002
                • 1661

                #8
                På frågan vad man bör se första gången i Göteborg måste jag först nämna Universeum som ligger vid Korsvägen nära Liseberg. Där finns stora häftiga akvarier med hajar och mycket andra fiskar, fint uppbyggda miljöer med allt från fjällbäckar till regnskog och mycket annat spännande. Strax intill ligger också det nya Världskulturmuseet som jag tyvärr inte har hunnit besöka än. Den fina Botaniska trädgården tycker jag också är ett måste på sommaren, liksom det närbelägna Slottskogen med trevliga djurgårdar och inte minst Naturhistoriska museet som är sevärt oavsett om det som nu pågår en akvarieutställning eller inte.

                Olle

                Kommentar

                Arbetssätt...