Vårdnadstvist om fiskar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Grus
    • December 2004
    • 24

    Vårdnadstvist om fiskar.

  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #2
    Ojdå!
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • Schull
      • August 2004
      • 2889

      #3
      Jösses. Är det vuxna människor vi talarom?
      Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

      Kommentar

      • anna7607
        • November 2005
        • 1440

        #4
        inte första gången några slåss om akvarium...haha...
        lev livet medans de är värt att levas

        Kommentar

        • kaj.p
          • June 2002
          • 2952

          #5
          Lite märkligt med denna nyhet som var aktuell redan för mer än ett år sedan http://www.zoopet.com/forum/showthre...%E5rdnadstvist Rimligt vis borde det hållt på mer än två år nu då. Så antingen jobbar myndigheterna sakta eller så har aftonbladet problem med att fylla sina sidor.
          Senast redigerad av kaj.p; 13 December 2005, 11:11.
          Nordiska Diskus Sällskapet
          Hallandsakvaristerna
          BAK Gcg Maf NCS

          Kommentar

          • Torstensson
            • June 2002
            • 1964

            #6
            Ja gissa det du Kaj, men jag skulle tro på den senare....

            Kommentar

            • HazelCR

              #7
              Ursprungligen postat av Schull
              Jösses. Är det vuxna människor vi talarom?
              Jag har varit med om att flera vuxna människor som suttit och gråtit vid mitt köksbord, därför att de varit på gång med en separation eller att de bara mått dåligt efter separationen, såväl män som kvinnor. Det är inte lätt att försöka ge tröst i sådana lägen. Men jag måste faktiskt erkänna att jag nog inte fattade vad det egentligen innebar att bryta upp efter ett långt förhållande, där barn är inblandade, innan det blev min egen tur, om jag ens gör det nu. Tusan så mycket känslor som är med, som inte alls gör att alla belsut eller sitt eget agerande vilar på sunt förnuft som grund.
              Var inte så snabba att fördömma innan ni själva verkligen har gått igen om en separation.

              Kommentar

              • heeke
                • April 2003
                • 5033

                #8
                Ursprungligen postat av kaj.p
                Lite märkligt med denna nyhet som var aktuell redan för mer än ett år sedan http://www.zoopet.com/forum/showthre...%E5rdnadstvist Rimligt vis borde det hållt på mer än två år nu då. Så antingen jobbar myndigheterna sakta eller så har aftonbladet problem med att fylla sina sidor.
                Ja eller någon som letat rätt på en gammal länk.

                "Publicerad: 2004-10-24" står det att läsa under artikeln.
                heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                Kommentar

                • y0da
                  • August 2005
                  • 1697

                  #9
                  Stort akvarium, byggt på skansen, innehåller discsus för 35000kr, krävs 4 pers att bära det. Och volymen är ett halvt ton vatten? Knepig matte enl. mig

                  Att det är jobbigt med en separation tycker jag inte är någon ursäkt för att plåga djuren heller. Visst är det jobbigt och visst gör och säger man saker som man inte borde gjort. Men när deras tvist går ut över djur så är det ju ett generalfel.
                  http://www.y0da.se

                  540L SA

                  Kommentar

                  • Schull
                    • August 2004
                    • 2889

                    #10
                    Ursprungligen postat av HazelCR
                    Ursprungligen postat av Schull
                    Jösses. Är det vuxna människor vi talarom?
                    Jag har varit med om att flera vuxna människor som suttit och gråtit vid mitt köksbord, därför att de varit på gång med en separation eller att de bara mått dåligt efter separationen, såväl män som kvinnor. Det är inte lätt att försöka ge tröst i sådana lägen. Men jag måste faktiskt erkänna att jag nog inte fattade vad det egentligen innebar att bryta upp efter ett långt förhållande, där barn är inblandade, innan det blev min egen tur, om jag ens gör det nu. Tusan så mycket känslor som är med, som inte alls gör att alla belsut eller sitt eget agerande vilar på sunt förnuft som grund.
                    Var inte så snabba att fördömma innan ni själva verkligen har gått igen om en separation.
                    Jag är oxå skild, där det var barn inblandade. Jag vet precis vad jag pratar om, men att fortfarande diskutera fiskar och akvarium efter ett år. Det är tamefan inte moget.
                    /Lasse
                    Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                    Kommentar

                    • Danne_K
                      • February 2005
                      • 1034

                      #11
                      kändes som att de där inte hade nå att göra med akvariet alls... synd att djur ska fara illa för att folk inte kommer överens,, y0da nä håller me de där går inte alls ihop

                      Kommentar

                      • HazelCR

                        #12
                        [QUOTE=SchullJag är oxå skild, där det var barn inblandade. Jag vet precis vad jag pratar om, men att fortfarande diskutera fiskar och akvarium efter ett år. Det är tamefan inte moget.
                        /Lasse[/QUOTE]

                        Jag avstår att fortsätta debattera detta. Men med det tillägget att jag tycker egentligen inte att Aftonbladet eller forumsskribenter på zoopet behöver röra till/riva upp det ännu mer för de två som inte kan komma överrens. Trätan dem emellan handlar ju förmodligen om mycket mycket mer än bara fiskar och det är sådan vi inte vet ett dugg om.

                        Kommentar

                        • heeke
                          • April 2003
                          • 5033

                          #13
                          Som sagt, artikeln som det länkas till publicerades oktober 2004 så det är nog löst nu.
                          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                          Kommentar

                          • dave_3000
                            • October 2005
                            • 367

                            #14
                            kan ju vara detta akvarium men det är ju i norrköping men det kan ju vara dit han flyttade

                            http://www.blocket.se/vi/6834867.htm?ca=18_s

                            Kommentar

                            • kvert
                              • November 2005
                              • 320

                              #15
                              y0da, precis.. "Jätte akvarium" på nästan 500L? Måste han inte ha rätt knökat med discusar för att komma upp i 35000:- i ett 500? Kvällstidningar

                              Kommentar

                              Arbetssätt...