norr och västerbotten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne_K
    • February 2005
    • 1034

    #46
    igenterligen inte jag heller men skulle ha hjälpt så mycke som jag bara hade kunnat. men vi kommer att ha väldigt svårt att hitta underlag för en förening. så jag tycker också att vi lägger ner det hela.

    Kommentar

    • Krasch
      • December 2005
      • 100

      #47
      Jag bor också i Norrbotten. Eller ja, i Råneå och i Öjebyn.

      Misstänker att jag träffade på några zoopetare inne på guldfisken förra veckan. Två killar som hade en mal i en kartong Själv var jag in och köpte käk till pansarmalen.

      Kommentar

      • Danne_K
        • February 2005
        • 1034

        #48
        se där en till då är vi tre här som bor i piteå Krasch vad har du för fiskar?

        Kommentar

        • Alexander Ylipää
          • May 2003
          • 1831

          #49
          Ursprungligen postat av Krasch
          Jag bor också i Norrbotten. Eller ja, i Råneå och i Öjebyn.

          Misstänker att jag träffade på några zoopetare inne på guldfisken förra veckan. Två killar som hade en mal i en kartong Själv var jag in och köpte käk till pansarmalen.
          Hehehe....det måste varit Erik och Micke från vår förening som lämnade in en rovmal som hade bråkat med en annan mal...hehehe
          Med vänlig hälsning
          Alexander

          Kommentar

          • Krasch
            • December 2005
            • 100

            #50
            Ursprungligen postat av Danne_K
            se där en till då är vi tre här som bor i piteå Krasch vad har du för fiskar?
            För tillfället en ensam långsträckt fläckig pansarmal. Fick den och två slöjstjärtar i en guldfiskskål av en vän... Slöjstjärtarna dog (får man säga "tack och lov"?) ganska direkt, men Jean-Pierre (han ser ut som en liten uppkäftig fransman) lever kvar så nu letar jag ett akvarium.

            Kommentar

            • Krasch
              • December 2005
              • 100

              #51
              Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
              Ursprungligen postat av Krasch
              Jag bor också i Norrbotten. Eller ja, i Råneå och i Öjebyn.

              Misstänker att jag träffade på några zoopetare inne på guldfisken förra veckan. Två killar som hade en mal i en kartong Själv var jag in och köpte käk till pansarmalen.
              Hehehe....det måste varit Erik och Micke från vår förening som lämnade in en rovmal som hade bråkat med en annan mal...hehehe
              Jaa, det var det säkert. Jag avböjde dock till att ta med mig malen hem Vad var det för slags mal?

              Kommentar

              • Danne_K
                • February 2005
                • 1034

                #52
                lite nyfiken vad har du tänkt ha för fiskar i akvariet som du letar efter... hur stort akvarium har du tänkt skaffa?

                Kommentar

                • Krasch
                  • December 2005
                  • 100

                  #53
                  Ursprungligen postat av Danne_K
                  lite nyfiken vad har du tänkt ha för fiskar i akvariet som du letar efter... hur stort akvarium har du tänkt skaffa?
                  Jag letar efter ett som är kring 150-200 liter. Har egentligen inte så mycket plats för det, men man kan ju alltid göra plats
                  Har absolut ingen aning om vilka slags fiskar det kommer att bli. Skulle vilja pröva på en av de levandefödande tandkarparna, men jag får se vad det blir...

                  Kommentar

                  • Alexander Ylipää
                    • May 2003
                    • 1831

                    #54
                    Krasch: Det var någon slags rovmal. Men den blev så terroriserad av våran El-mal så den fick åka till Preben
                    Med vänlig hälsning
                    Alexander

                    Kommentar

                    Arbetssätt...