Varning för dåliga djuraffärer!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #46
    Ursprungligen postat av Raven
    Ursprungligen postat av Hugin
    Varför skulle dom vilja vara med i ett program som inte tar deras parti.
    programmet står på dom svagas sida dvs kunderna så du har fortfarande missat hela poängen med programmet.
    sen bjuds företagen in just för att man ska få se båda sidorna av en diskussion och inte bara ena.

    Om deras produkter skulle utmålas som dåliga så skulle det vara dålig publicitet, vilket kan skada företagets namn.
    gör avsevärt mycket mer skada att avböja att komma än att komma.
    ett företag som avböjer verkar mycket oetiskt och vågar inte stå för vad dom gör och är inte intresserade av sitt rykte för fem öre utan bara intresserade av att sälja och skiter fullständigt i kunderna.
    Nu är det ju som så att det är TV som står för inspelningen och också redigerera fritt i intervjuerna med alla parter. Detta gör att de kans styra detb som de vill - lite som dokusåpor i TV där vissa utses att vara smarta, viossa dunna, viss själviska etc. nästan avsett om de är det i verkligheten eller inte.

    Jag har själv blivit uthängs i press (Inte PLus) och vet att vill en reporter ha fram en viss åsikt så spelar det ingen roll vad man säger. De redigerar/klipper ändå om det tills de får fram det de vill.
    Hade det varit en direktsänd intervju så hade det varit en sak - men som det är nu så förstår jag att inte vissa vill ställa upp.

    Likafullt försvarar jag självklart program som PLus - det behövs t.o.m. mer program av den typen
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Hugin
      • December 2005
      • 499

      #47
      Jo det behövs nog mer meningsfulla program. Men såna program har inte specielt höga tittarsiffror och inga tittarsiffror inga pengar. Specielt störande är alla "realityshower" inte mycket reality i dom. Och all reklam! Man pröjsar för att se på tv inte tv shop! Men tv4 som pressar in all reklam dom kan ha reklampaus 3-5 per film ibland mer verkar inte ha fattat det, och nu vill alla tv kanaler sända mer reklam! Det bästa är nog att köpa en inspelningsbar dvd-spelare och spela in allt och sen spola förbi reklamen.

      Svt brukar inte ha specielt mycket bra på tv men man slipper åtminstone reklam. Fast dom hade robinson som var det sämsta jag sätt! Dom slaktade varaner och skräpade när i naturen, dom fick vatten och mat av kamera teamet och sen klagade dom på "hur svårt allt var" sen grinade dom som småungar när dom röstades ut! Dom tjafsa om att delta fast pengarna var det som lockade dom flesta. Några personer var ett undantag, dom skulle kanske kunna överleva på en äkta ö utan kameror.

      Meningsfulla program behövs verkligen. Discovery chanel har några program som är både roliga och meningsfulla t.ex. mythbusters.
      "Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."
      Winston Churchill

      Kommentar

      Arbetssätt...