Hackad sida, goc forum

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HazelCR

    Hackad sida, goc forum

    Nu på morgonen såg jag att goc forum hade blivit hackat...... av .....kanske turkar......det var inte så länge sedan som en amerikansk ciklidsida blev hackat av ett Turkish team eller är det greker?

    Det ser inte lika ut denna gång, men trisst är det. Fan att de inte kan ge sig på något som borde vara en utmaning istället för att förstöra akvarieforum.

    Är detta ett vanligt problem, har det hänt zoopet?
  • gugges
    • May 2003
    • 893

    #2
    Hrm, märkte just det.. håller på att fixa en återläsning! det verkar bara vara forumet som har gått illa åt, databasen är intakt så de har lyckats byta ut stilmallen bara som det ser ut nu.. fick syn på det för 5 min sen...
    Guardians Of Catfish - www.goc.se

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      va la ciklid.se som blev drabbade för ett tag sen där nån bild hade bytts ut och sen ändrades tillbaka
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • HazelCR

        #4


        Det var den länken jag tänkte på. Det finns lite att läsa om efterspelet på deras forrum också.

        Kommentar

        • gugges
          • May 2003
          • 893

          #5
          Tar en stund innan det kommer upp igen, jag måste jobba samtidigt så jag får fixa det när jag får en stund över på jobbet
          Guardians Of Catfish - www.goc.se

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Lite tråkigt tillfälle eftersom ni ju nu till helgen har ett stort möte i Karlskoga: Lycka till med mötet och hoppas att ni snabbt får ordning på ert forum.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • gugges
              • May 2003
              • 893

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Lite tråkigt tillfälle eftersom ni ju nu till helgen har ett stort möte i Karlskoga: Lycka till med mötet och hoppas att ni snabbt får ordning på ert forum.
              Ja det är lite tråkig timing! som tur är så kan man fortfarande se info om mötet här och under calendariumet, det är bara forumet som påverkas och jag vet hur de ändrar på sidan nu men jag vet inte varifrån, det ska gå att lösa, synd bara att det inträffar när jag har extremt dåligt med tid
              Guardians Of Catfish - www.goc.se

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                synd bara att det inträffar när jag har extremt dåligt med tid
                Det handlar väl om lagen om alltings jävlighet
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Gimbo
                  • January 2005
                  • 2734

                  #9
                  Någon verkar gilla att jäklas med akvariesajter. Vad de nu får ut av det.
                  -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                  Kommentar

                  • Raven
                    • February 2005
                    • 15385

                    #10
                    bra fråga nästa...

                    aldrig haft mycke till övers för dom som förstör.
                    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                    Faktatråd Om AkvarieVatten
                    Växtakvaristernas Paradis

                    Kommentar

                    • robban
                      • February 2003
                      • 322

                      #11
                      bah grekiska nollor :/

                      Kommentar

                      • Azur
                        • March 2003
                        • 12946

                        #12
                        Kan man inte göra automatiska backup/replace?

                        Jag utgår från att siten backupas ofta, så det är väl bara att radera hela siten och sen ersätta alla filer med sista ohackade backupen?
                        Alternativt bara ersätta alla filer modifierade efter datum X?
                        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #13
                          Ursprungligen postat av Azur
                          Kan man inte göra automatiska backup/replace?

                          Jag utgår från att siten backupas ofta, så det är väl bara att radera hela siten och sen ersätta alla filer med sista ohackade backupen?
                          Alternativt bara ersätta alla filer modifierade efter datum X?
                          På Zoopet görs det automatisk backup på Zoopet varje dygn så om nåt skulle hända så är det i alla fall "bara" senaste dygnets händelser som raderas. Det kostar visserligen en del men är ändå en bra försäkring om olyckan skulle vara framme.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • gugges
                            • May 2003
                            • 893

                            #14
                            Har hittat hackerns ändringar, har bara lite färgjusteringar kvar så är det igång igen(det funkar nu men är helt svart ), vi tar backup emellanåt men det hade inte hjälpt så mycket i detta fall...

                            Sen ska det väl uppgraderas lite med.. som sagt, med mötet i antågande och en härlig arbetslast så finns det inte så mycket tid, men jag är glad att jag har tagit bort kodändringarna iallafall
                            Guardians Of Catfish - www.goc.se

                            Kommentar

                            • Raven
                              • February 2005
                              • 15385

                              #15
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Ursprungligen postat av Azur
                              Kan man inte göra automatiska backup/replace?

                              Jag utgår från att siten backupas ofta, så det är väl bara att radera hela siten och sen ersätta alla filer med sista ohackade backupen?
                              Alternativt bara ersätta alla filer modifierade efter datum X?
                              På Zoopet görs det automatisk backup på Zoopet varje dygn så om nåt skulle hända så är det i alla fall "bara" senaste dygnets händelser som raderas. Det kostar visserligen en del men är ändå en bra försäkring om olyckan skulle vara framme.
                              03.00 görs det och allt stannar mer elelr mindre upp härinne i ett par minuter.
                              lyckas titta in nästan varje gång det händer
                              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                              Faktatråd Om AkvarieVatten
                              Växtakvaristernas Paradis

                              Kommentar

                              Arbetssätt...