Aquaria Stockholm - akvariefiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    Aquaria Stockholm - akvariefiskar?

    hej!
    var på Aquaria i sthlm för några dagar sen och såg i "regnskogen" en mal som såg ut som en gibbiceps..(nåt liknande..) kan det ha varit en sån?

    såg även Redtailmalar och 2 påfågel(ciklider??) .. säljs inte dessa som akvariefiskar? påfåglarna var otroligt vackra! Tar aquaria emot akvariefiskar eller?

    blev lite förvånad när jag såg en ENORM redtail mal i ena bassängen..
    kul var besöket iaf.


    Lenis
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Kommer inte riktigt ihåg vilken fisk det är du undrar över - förutom red tail-malarna gick i alla fall några stora arowanor i "regnskogen", men de liknar ju inte gibbicepsar direkt så det kan ju inte vara dom du menar.

    Kan väl för övrigt nämna att vi här på Zoopet inom kort öppnar en avdelning med reportage från offentliga akvarier - just Aquaria är med där från starten.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      hmm jag menar alltså första bassängen när man kommer in, där simmade nog arowanor och sen såg jag en mal också, inte alltför stor, kanske högst 20 cm, inte en redtailmal utan en "sugplopp"

      kul med repotage därifrån. det var intressant,
      särskilt intressant var en liten rackare som grävde gropar i sand (hette typ brunnsgrävare och gick i en skål). fisken simmade ner i hålet och kom upp med stenar och spottade ut dem ovanför och runtomkring hålet (STOR mun) riktigt intressant fisk...


      blev dock besviken när jag kollade i bassägen där det gick 2 fåglar av nåt slag, där skulle det också gå bilbukar och kardinaltetror men jag såg inte en endaste kardinaltetra. Jag såg iofs EN bilbuk men blev inte riktigt nöjd..
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • Solen
        • September 2003
        • 2997

        #4
        Jag var på aqvaria i söndags förra veckan och Kardinalen var inte där de hade stryckigt med enl pers...
        Pricken den Store !
        ~~~~

        Kommentar

        • lenis3
          • June 2004
          • 2254

          #5
          hmm jahaja. det var ju synd.
          Min zoon
          Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

          Kommentar

          • Triana
            • January 2005
            • 840

            #6
            hmm.. en kompis till mig jobbar där.. och du ska se vilka jättar som kommer fram när han matar *var litet småläbbigt att se hans händer försöka fördela köttbitarna bland stora hungriga fiskar* i damm 1 finns de riktiga jättar... jag bor inte så långt därifrån och har årskort, man dem hade jag inte sett förren han gav dem mat.. det blev ett stort smällande läte när den kom upp ur vattnet med huvudet och barnen blev rädda för den.. huvudet var ganska platt och brett, den såg ut litet som en bottenlevande...

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Aquaria är nu inlagt på Zoopets "Offentliga akvarier"
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Triana
                • January 2005
                • 840

                #8
                oki.. roligt.. det är ett trevligt ställe att se på slamkrypare med *Triana är frälst*

                Kommentar

                Arbetssätt...