Akvariefiskar frös ihjäl

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    Akvariefiskar frös ihjäl

    http://www.corren.se/archive/2004/12/9/1smvpdyodlw1imq.xml?category=1mr1hvrz6kdvicz
    http://www.defblog.se
  • Marit
    • September 2004
    • 244

    #2
    ÅÅÅÅHHHHH!!!
    105 liter blandad kompott, mest levandefödare....

    Kommentar

    • Maya
      • November 2003
      • 1162

      #3
      Fy F*n.... sånt som gör mig så arg!!! bussgods borde verkligen se över sina rutiner o ta sitt ansvar!!
      Mvh M.
      Tänk att så lite... kan göra så mycket....
      Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
      Min hemsida om hoyor & pelargoner

      Tempora mutantur nos et mutamur in illis

      Kommentar

      • join4t
        • October 2003
        • 854

        #4
        Mmm ibland är det synd att vårt land är så avlångt... Det där är ett vanligt problem för handlarna här uppe. Många fiskar faller bort i transporten, speciellt vintertid.
        "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Fy F*n.... sånt som gör mig så arg!!! bussgods borde verkligen se över sina rutiner o ta sitt ansvar!!
          Men samtidigt så är bussgods det billigaste sättet att skicka och om man vill skicka t.ex. fisk med garanti så finns det andra sätt att göra det, men det blir betydligt dyrare förstås.
          Man får vad man betalar för.

          På den tiden jag var grossist och skickade fisk med bussgods så skickade jag aldrig fisk när det var rejält kallt, jag skickade enbart fisk med direktbussar (dvs ingen omlastning) och jag försökte prata personligt med chauffören så att fisklådorna ställdes på rätt ställe.
          Tyvärr leder skriverier som de ovan bara till att allt färre fraktbolag vill frakta fisk eftersom det kräver extra arbete för dom samtidigt som de riskerar dålig publicitet.
          Kvar blir bara svindyra specialtransporter där de tar rejält betalt för handhavandet.
          Ett exempel - på min tid så kostade det under hundralappen att skicka en fisklåda med inrikesflyg - idag kostar det fem sexhundra.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • mgrant
            • July 2003
            • 475

            #6
            Vilken tur att det bara var fiskar och inte växter för då hade Defdac blivit riktigt arg..... :-)
            Akvarium=300 L Pumpar=Fluval 304 + Aquaclear 404 med filterkammare.
            Fisk= 10 Malawi + 4 Glödbandstetror + 3 Blackmolly + 9 Malar.

            Kommentar

            Arbetssätt...