Finns det någon grossist i Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gluch
    • September 2004
    • 157

    Finns det någon grossist i Göteborg

    Hej!
    Jag undrar om någon vet om någon grossist i göteborg som säljer fisk och sånt!

    Mega-tacksam för svar!

    Var kan man få tag i frigolit skivor
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #2
    Då jag själv ringt runt till grossister i Göteborg för ett tag sen så fick jag informationen att dom enbart säljer till zooaffärer.
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • Gluch
      • September 2004
      • 157

      #3
      Fan vad synd!

      Men var finns dem

      Kommentar

      • Marie J
        • January 2004
        • 10616

        #4
        Sök på www.eniro.se så får du fram de olika adresserna.
        /Marie.

        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

        Kommentar

        • Gluch
          • September 2004
          • 157

          #5
          Vad söker du på då

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            #6
            Grossister säljer aldrig till privatpersoner. Hur skulle det se ut om alla började handla direkt från grossist.

            Guy
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • Gluch
              • September 2004
              • 157

              #7

              jag har övertalat en grosse, vad säjer det dej att jag inte kan övertala två!

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Är det en större seriös grossist så säljer dom inte till privatpersoner - däremot kan en del grossister som är i utförsbacken börja sälja till privatpersoner men då blir de snart av med sina affärskunder och deras saga som grossist är snart över.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Gluch
                  • September 2004
                  • 157

                  #9
                  men min mamma är egen företagare!
                  Hjälper inte det

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    men min mamma är egen företagare!
                    Hjälper inte det
                    Jag är också egen företagare men trots det så åker jag inte ut till volvofabriken i Torslanda eller någon Volvogrossist och när jag köper en bil, eller ut till Arla när jag behöver mjölk.
                    Om din mamma har zooaffär så kan hon säkert köpa hos zoogrossisterna, men det är också allt.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • sammy
                      • March 2004
                      • 282

                      #11
                      I teorin borde det inte göra det så länge hon inte har ett företag som är anknutet till zoobranschen...

                      P.S frigolit hittar du hos byggvaruhandeln te.x. bauhaus - silvan - Fredells osv.
                      240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
                      270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
                      54 l. Fiskhotell

                      Kommentar

                      • sammy
                        • March 2004
                        • 282

                        #12
                        Hmm... man kanske borde registrera ett handelsbolag som ska syssla med akvarier... OK-det kostar ett par tusen med registrering men sen så kan man shoppa loss ordentligt...

                        Tråkigt... men som jag tolkar det så är det inte så komplicerat
                        240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
                        270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
                        54 l. Fiskhotell

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #13
                          Hmm... man kanske borde registrera ett handelsbolag som ska syssla med akvarier... OK-det kostar ett par tusen med registrering men sen så kan man shoppa loss ordentligt...
                          De flesta grossister kräver betydligt mer än ett registreringsbevis och kollar upp så att det handlar om riktig affärsverksamhet innan de börjat sälja.

                          Gibbon www.gibbon.se som är en av de större grossisterna ställer t.ex. dessa krav på sin hemsida

                          "För att bli kund hos Gibbon AB måste du uppfylla följande kriterier.
                          Registrerat företag
                          Zooligisk inriktning med (tex. zoo, häst, hund)
                          Vedertagna butiksöppettider
                          Butikslokal"

                          Man måste också fylla i omfattande kundansökan innan man kan börja handla där.

                          Att Gibbon och andra seriösa grossister måste göra på detta sätt och inte kan börja sälja direkt till privatpersoner är ganska självklart eftersom annars basen för affärernas existens skulle försvinna och därmed Gibbons egen.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • sammy
                            • March 2004
                            • 282

                            #14
                            Jo Kjell det känner jag till, har kollat upp företag själv när jag jobbade hos grosist inom byggvaror... men då märkte jag att det fanns en hel del andra grosister som inte var så nogräknade... Å andra sidan så har jag hyfsade kontakter i Polen och där är det som vi känner till ganska billigt med akvarium o tillbehör, så man kanske rent av borde registrera ett grossist-företag/agentur och starta upp något riktigt istället... Liten Skala... många funderingar...

                            Edit: Men Kjell Det är väl ändå kunderna som utgör basen för branschen (Så länge det finns kunder som vill ha Gibbons produkter så kommer de att finnas kvar, eller?)... Inget stoppar en grossist från att öppna egna affärer och därigenom konkurrera ut mindre lokala butiker... Ett utsökt exempel är coop koncernen...
                            240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
                            270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
                            54 l. Fiskhotell

                            Kommentar

                            • Gluch
                              • September 2004
                              • 157

                              #15
                              Aja, jag undrade bara var det fanns!
                              Du Administratören här på zoopet, vad tog du för tex akvarium när du var grosse.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...