Köpa fisk i Dalarna...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marit
    • September 2004
    • 244

    Köpa fisk i Dalarna...

    Var i Dalarna kan man köpa Ciklider? Min lokala handlare kan ta hem på beställning, men då ska man ta dom direkt (dvs, utan att dom lagt över i sina kar) och då har man ju inget urval liksom.
    Jag skulle vilja gå omkring och kika och sen välja ut dom som ser bäst ut.
    105 liter blandad kompott, mest levandefödare....
  • PatrikMalmo

    #2
    Jag är uppväxt i Dalarna, och en av dem som ledde mig in i akvaristikens värld är han som har Expertzoo i Ludvika. Såvitt jag har kopplat har han en upptagningsradie på ca 30 mil, och jag vet att han är bra. Bruno eller Runo heter han och är väl värd ett besök. Nu var det dock ett par år sedan jag var där senast, men kolla upp telefonnumret och slå en pling. Kan ju kolla vad han har inne för fisk och därefter bedöma om det verkar värt att åka dit.

    Hilsen!!

    Kommentar

    • Tricella
      • October 2002
      • 1052

      #3
      Runo är ägaren till Expert Zoo i Ludvika och han är väldigt kunnig. Det var genom honom som mitt intresse för ciklider startade kan man säga...

      Jag var där i sommar (kommer ifrån Kopparberg ca 4mil söderut) och de hade ganska mycket fisk inne av olika slag. Jag var grymt nära att köpa några Sciaenochromis Fryeri där...riktigt snygga!

      Du finner deras hemsida här:

      http://www.expertzoo.se

      Ring dom...

      Kommentar

      • Stefan A
        • January 2004
        • 14

        #4
        Expert zoo har en hel del hemma att välja bland.
        Om du är intresserad av Dvärgciklider och Discus så kan Akvarieshopen i Aspeboda vara värt ett besök.
        Satsa på att åka en Lördagstur till Akvarieshopen,Aspeboda - Zoohörnan, Borlänge - Expertzoo, Ludvika. Då har du sett det bästa som finns i vår "närhet".

        Stefan
        Finns det något härligare än att kolla djupt in i akvariet en mörk vinterkväll.

        Kommentar

        • rindberg
          • March 2004
          • 196

          #5
          Synd att du inte vill ha mina
          Det är viktigare att veta vad man inte kan än att veta vad man kan.
          Utan C skulle vi bara ha Obol, Pasal och Basi

          Kommentar

          Arbetssätt...