Skamlös reklam

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    Skamlös reklam

    Tänkte bara droppa en subtil hint om att jag har en websida...
    http://mikes-machine.mine.nu/index.htm
    ...med lite blandat smågodis, t.ex. lite djurbilder...
    http://mikes-machine.mine.nu/photo.htm
    ...och min hopplösa röra med projekt/artiklar...
    http://mikes-machine.mine.nu/projects.htm
    ...å att samtliga är välkomna att ta en titt.

    Jag vet att den inte är så vacker, men det är sånt bök att ändra layout att jag aldrig lixom orkar ta tag i det...
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!
  • plizken
    • April 2004
    • 1293

    #2
    Jag gillar engångskameran skarpt..=)
    Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

    Kommentar

    • malawi´n
      • August 2003
      • 1643

      #3
      länken fungerade inte för mig

      Mvh Malawi´n
      Björn Forsberg

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Gör man reklam, får man lov att ha resurser också
        Access denied ... to many users
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • Cisco
          • May 2003
          • 29

          #5
          Snyltar på andras inlägg och gör reklam för min sida med *flin* Inte mycket akvarierelaterat än så länge...men det kommer, det kommer!
          Ingela B.; Optimist!

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Too many users? Vad sjutton?

            Attans IIE, vad tusan har Microsoft lagt in en gräns på 10 samtidiga användare för? Det går tydligen inte att ändra heller. Nå, det enda raka är att byta ut IIE mot nån annan webserver, helt enkelt. Dags att researcha lite - nu är jag trött på IIE's dumheter!
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • heeke
              • April 2003
              • 5033

              #7
              Tips: Sambar (www.sambar.com)
              Funkar bra tycker jag, gillar gränssnittet, sen finns ju förståss en klassiker: Apache (http://httpd.apache.org/)
              Båda är väl gratis också, kan inte bli bättre
              heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

              Kommentar

              • Norpan
                • December 2003
                • 679

                #8
                Ja, engångskameran var helt klart bäst Fina bilder från Tjärnö också (när man ser dom ångrar man bittert att man inte valde att läsa sommarkursen som var förlagd där..)
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

                Grodor..lite trevligare, lite bättre

                Kommentar

                • Azur
                  • March 2003
                  • 12946

                  #9
                  Heeke: testar Apache just nu. Vi är för närvarande inte vänner - jag *hatar* unix-approachen med tusen dåligt dokumenterade ini-filer och "vi stänger alla features som default och talar inte om att de finns", och Apache är väldigt mycket ett unix-program.
                  Just nu vägrar Apache att starta sin service, men talar inte om varför, och talar inte heller om vad servicen heter så jag kan inte starta den manuellt. Nånstans finns säkert en logg med nån kryptisk kod, men jag hittar f-n inget...

                  Sambar, är inte det också nåt linux-progg? Skall kolla. Det kan svårligen vara mindre användarvänlig än IIE och Apache...

                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                  Kommentar

                  • Azur
                    • March 2003
                    • 12946

                    #10
                    Jaha, fick avinstallera & ominstallera Apache, då gick det. Nu har jag problem med att jag får "Forbidden You don't have permission to access <URL> on this server." på vissa bilder. Vilket är rent nonsens.

                    En google sökning gav 12 skärmar med hits på just det felmeddelandet med Apache. Inte två verkar kunna enas om en lösning.

                    Orkar inte stöka med det här. Stänger Apache och slår på IIS igen.
                    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                    Kommentar

                    • Hasse H
                      • August 2004
                      • 2111

                      #11
                      Apache rules. Men inte på Win32-maskiner.
                      mvh Hasse
                      Det man inte vet, har man ingen aning om.

                      Kommentar

                      • Azur
                        • March 2003
                        • 12946

                        #12
                        ...å sambar kan jag inte ladda ner, för deras downloadsida kräver att man accepterar html_referer, och det kan man inte få Norton Internet Security att göra. Well, F it then. Får väl köra vidare med IIS-sunket.
                        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                        Kommentar

                        • heeke
                          • April 2003
                          • 5033

                          #13
                          Jag kan fixa Sambar åt dig

                          Sambar har ett webbgränssnitt, mycket behagligt. Det finns mycket man kan ställa in, men det funkar direkt efter installationen också.
                          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                          Kommentar

                          • Azur
                            • March 2003
                            • 12946

                            #14
                            Heeke: det är nog lugnt, jag skall försöka ladda ned Sambar från jobbet istället, där kör vi inte NIS. Funkar inte det droppar jag dig ett mail.
                            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                            Kommentar

                            • Azur
                              • March 2003
                              • 12946

                              #15
                              Har iaf hittat info på nätet:

                              Den mjukvara, IIS, som följer med Windows XP Pro stöder bara 10 samtidiga connections; en surfare tar två connections, dvs max fem personer kan samtidigt vara inne på min site. Vilket suger.

                              Man kan använda ett program som heter MetaEdit för att ändra MaxConnections värdet från 10 till 40, dvs så upp till 20 samtidiga surfare kan vara på min site. Att stänga av KeepAlive i IIS så att folk inte kan ligga och hogga connections hjälper tydligen också en del. Jag skall prova bägge ikväll. Denna lösning är odokumenterad.
                              Microsoft anser att XP Pro är ett "klient-OS" inte ett server-OS, och tycker att om man skall ha mer än 5 samtidiga användare bör man skaffa (svindyra) Windows 2003 Server.
                              Bra att de berättar sånt här INNAN man betalar för XP Pro och dess server-funktioner, eller hur?

                              En annan lösning är att använda Apache eller Sambar. De använder inte IIS, och därför har de inte denna begränsning på antalet anslutningar.
                              Jag blev inte vän med Apache, men jag skall prova Sambar ikväll (det gick att ladda ner Sambar på jobbet).
                              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...