fel fisk!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Black_666
    • October 2003
    • 475

    fel fisk!

    Nu är jag helt virrig, jag tror jag har fått fel fisk!

    Jag skulle ha svarta neontetror, men de har aldrig färgat ut ordentligt å ser ite riktigt ut som på bilden här på zoopet, men de är oroväckande lika flaggtetror, trebandstetror... Ska jag försöka fånga in de 20 individer jag har och åka till affären och klaga? (har haft dem ett bra tag, sen karet startades ungefär, dvs 1-2månader) Får man göra så? Sälja fiskar under ett annat nämn när det finns en annan art med just det namnet?!?
    Black Molly
  • paraplyt
    • July 2004
    • 20

    #2
    jag vet inte säkert men de borde man inte få.. du bad väll om svarta neontetror.. å de fins väll ingen annan fisk me de namnet ir??

    Kommentar

    • Black_666
      • October 2003
      • 475

      #3
      Nej, svarta neontetror är svarta neontetror och inget annat... Så irriterande och stressande, mest stressande för fiskarna dock
      Black Molly

      Kommentar

      • schizo
        • August 2003
        • 259

        #4
        Visst finns det svart neontetra.

        Och självklart skall du gå ner till affären. Tror inte att dom opponerar sig. Dom får ju större fisk gratis.
        - 250 liter sydamerikanskt (nästan)

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Även folk i affärerna och kanske även tom även i odlarledet kan få saker och ting om bakfoten.
          T ex i vintras köpte jag ett par Epiplatys sexfasciatus i den lokala zoo-affären men efter diskussioner med en av de lokala killioterna så satte jag upp bilder här och var på internet och fick fiskarna till slut identifierade som Aplocheilus lineatus.
          Båda arterna är relativt välkända killis men kunde tydligen förväxlas.
          Människor är bara människor...
          Fiskar är bara fiskar???
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • schizo
            • August 2003
            • 259

            #6
            Du behöver kanske inte ta med fiskarna första gången du går ner och pratar. Så slipper du stressa dom om det blir avslag.
            - 250 liter sydamerikanskt (nästan)

            Kommentar

            • Black_666
              • October 2003
              • 475

              #7
              Ja, det kanske inte är lämpligt att ta med dem första gången med tanke på att de redan är lite stressade som det är, ett stimm på 20 i 600liter är för lite (nästan) De är skygga och lättskrämda, så att fånga in dem är inte något man bara gör...
              Black Molly

              Kommentar

              • lenis3
                • June 2004
                • 2254

                #8
                åhh jobbigt. hoppas det fixar sig. du kanske t.o.m kan behålla de fiskar du har och köpa riktiga svarta neontetor till ett mycket förmånligt pris ifall akvarieaffären har klantat sig...?

                mvh
                Lena Maria
                Min zoon
                Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

                Kommentar

                • Black_666
                  • October 2003
                  • 475

                  #9
                  Jag vill inte ha flaggtetrorna... Inte konstigt att de ser bleka och tråkiga ut... allt annat stämmer ju... SÅ j**la irriterande... Specillt med tanke på att affären ligger en bit bort och jag inte kan gå dit bara sådär....
                  Black Molly

                  Kommentar

                  • lenis3
                    • June 2004
                    • 2254

                    #10
                    hmm okej.. tråkigt.. men de är väl söta på sitt sätt
                    jag fick med en danio när jag köpte sebrafiskar... iofs inte lika stor skillnad som dina fiskar men ändå irriterande. du borde i alla fall säga att du vill ha et bra pris om dom har sålt fel fisk till dig..
                    Min zoon
                    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

                    Kommentar

                    Arbetssätt...