zoo i Södertälje

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oktopuz
    • April 2004
    • 85

    zoo i Södertälje

    Hej!

    Ska snart ner till Södertälje via jobbet och funderar på att se över deras zoobutiker, har kollat runt lite och de som verkar finnas är Aller Aqua AB, Djuraffären i Nykvarn, Djurhuset i Södertälje, Korallrevet Zoo, Rut´s Hundcenter och Södertälje Zoo.

    Det jag är ute efter är mangroverot och växter. Någon som känner till dessa ställen, vilket rekommenderas?

    mvh
    Oktopuz


    http://www.grooda.com
  • NiXoN
    • December 2003
    • 2068

    #2
    Ja du.....
    Om du har saltvattens kar så blir de inte så är korallrevet att rekomendera.
    Sen om resten så vet jag inte riktigt vad jag skall skriva inte så bra erfarenheter. Luna zoo (tror jag de heter) i centrum har några stora mangrove bitar till salu för en 400-500 hundra om man tycker de e värt de.
    Synd nog så har jag börjat handla de mesta på nätet, pga bemötande och kunskaps nivå i dom lokala butikerna.
    Mvh NiXoN

    Kommentar

    • tälje
      • May 2004
      • 177

      #3
      Södra östra zoo är störst i södertälje man har inte så mycket växter. Korallrevet har ganska lite växter. Södertälje zoo vid Lunahuset( plan2) är ganska liten har ca 10-15 akvarium sist jag var där så hadde han inte mycket fiskar eller växter och har övrigt inte mycket växter. när det gäller ute i Nykvarn så vet jag inte vad dom har.

      Jag brukar handla på södra östrazoo där kan du nog få tag i mangroverot.

      Kommentar

      • NiXoN
        • December 2003
        • 2068

        #4
        Hmm lät nog lite väl negativ.
        Hoppas du hittar nåt intressant, och på tal on växter är de nåt specielt du är efter?
        Mvh NiXoN

        Kommentar

        Arbetssätt...