Malmö butiker???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hajdu
    • August 2004
    • 54

    Malmö butiker???

    Vilken är den bästa akvariebutiken i Malmö? Kul om många svarar och berättar om de butiker det känner till i stan eller strax utanför!
    Nystartat 250-liters!
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=257414
  • Hajdu
    • August 2004
    • 54

    #2
    Är där verkligen ingen som har nått och skriva....
    Nystartat 250-liters!
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=257414

    Kommentar

    • Roger O
      • May 2004
      • 83

      #3
      Akvarie Piraten på nobelvägen är jäkligt billig kanske inte så värst många fiskar men hyfsat billig och det mesta i belysning och inredning har dom.

      Kommentar

      • Hajdu
        • August 2004
        • 54

        #4
        Någon annan....
        Nystartat 250-liters!
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=257414

        Kommentar

        • PsyM
          • April 2004
          • 283

          #5
          Fiske och Fiskar på regementnsgatan och Akvarietjänst på st knuts torg är två helt ok affärer!
          Min Zoon
          Mitt 900 liters

          Kommentar

          • Jonas_
            • May 2004
            • 61

            #6
            Akvarietjänst på S:t knuts torg är bra, ordentligt med växter och bra med fiskar. Akvariepiraten är som tidigare sagt billiga, har dock inte det största sortimentet, speciellt inte när det gäller växter. Orkar man köra en bit från stan så finns zoogiganten i lomma, stort sortiment av både söt- och saltvattensfiskar och oftast ordentligt med växter.

            Sen finns det förstås Zooab affärerna i stan, men de är alla dyra. Den vid Lorensborg har nog bästa sortimentet av dem.

            Va på jägerszoo en bit från jägersro centrum häromdan, blev inte speciellt imponerad. Sen finns där ju en på Jägersrocentrum oxå men det va länge sen jag var där senast så kommer inte ihåg.

            Akvarietjänst och zoogiganten tycker jag om bäst, akvarietjänst får ett stjärna i kanten för trevlig och oftast bra service.

            Kommentar

            • PatrikMalmo

              #7
              Beror lite på vad du letar efter. Generellt är Akvarietjänst bäst, enligt min mening. Saltvatten är det såvitt jag vet bara Fiske & fiskar som har. Piraten kan man fynda hos, men ibland är det si och så med kvaliteten. De andra har mest standardutbud som jag ser det.

              Sandby ciklidhobby utanför stan är också bra, Zoogiganten i Lomma kommer snäppet efter. I Skåne ligger dock Stoby bäst till på min topplista, men det finns även andra som är riktigt bra beroende på vad man letar efter. Rekommenderar annars en tur till Köpenhamn, där är utbudet betydligt större, men man får köra en liten bit...

              Hilsen!!

              Kommentar

              • MrFisk
                • June 2004
                • 250

                #8
                Staffanstorps fiskimport. www.staffanstorpfiskimport.com
                Det går också och handla direkt i deras butik som ligger då i Staffanstop Rudolf bååths väg 8. Vill man inte köra ut så långt så tycker jag att Zoo AB är helt ok. Sen finns det faktiskt en bakom jägersro center, jag kommer inte ihåg vad den heter men de hade faktiskt en hel del.
                Experience is the thing that you get just after you needed it.
                Zoonen

                Kommentar

                • Peter_F
                  • October 2003
                  • 693

                  #9
                  Själv tycker jag det är svårt att hitta EN butik som är bra på allt med stort utbud och kunnig personal. De flesta kör "mainstream" utbud som fungerar för nybörjare. Även priset kan skilja ganska rejält, speciellt på teknik såsom filter, belysning och CO2. Efter några utflykter lär man sig vilka butiker som har fokus på de olika delarna.

                  Som sagt mycket beroende på vad du är ute efter. Har du någon specifikt du letar efter är det alltid enklare att tipsa.

                  Lev väl
                  Peter
                  "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
                  Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

                  Kommentar

                  • Amante
                    • June 2004
                    • 12

                    #10
                    Jag håller med många andra när det gäller Akvarietjänst. Överlägset bäst i Malmö.
                    Akvariepiraten bör man nog undvika om man skall köpa fisk, är min personliga erfarenhet.

                    Kommentar

                    • Hajdu
                      • August 2004
                      • 54

                      #11
                      Måste säga att jag var inne hos Akvarietjänst idag! Förstår inte hur ni kan tycka det är en bra butik! Trång, rörig, skitig och med döda fiskar i några akvarier...
                      Nystartat 250-liters!
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=257414

                      Kommentar

                      • Nicke Lilltroll
                        • February 2004
                        • 730

                        #12
                        Jag håller med om att Akvarietjänst är bäst! Visst kan man hitta någon enstaka död fisk där ibland men det är inte ofta jag har sett det där. Det är inte ofta som man går därifrån utan att ha fått svar på sina frågor heller. Akvariepiraten däremot har jag bara dåliga erfarenheter av. Det är flera gånger som mina fiskar har dött som jag har köpt där. Numera handlar jag enbart på Akvarietjänst även om det är trångt....
                        720 liter Sällskap (Skalarer, Kongotetra, Svärdbärare, Corydoras, Ancistrus mm)
                        54 liter Paletter

                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156977

                        Kommentar

                        • cicci_81
                          • June 2004
                          • 51

                          #13
                          Akvarietjänst på St. Knuts torg är bra!! Hjälpsamma, billiga växter, hyfsat fina firrar! Annars har de väldigt fina fiskar på Mobilia! Ångrar nästan att jag köpte kampfisk, wow vad fina de är där!!
                          ***********************************************
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=201493

                          Kommentar

                          • Rosa
                            • September 2002
                            • 435

                            #14
                            JägerZoo och Burlövs Zoo är åsså bra butiker bra personal om du får hjälp av rätt personer
                            Akvarietjänst kan jag bara instämma i lovorden,
                            Eva

                            Kommentar

                            • cicci_81
                              • June 2004
                              • 51

                              #15
                              Var i Lomma på Zoogiganten häromdagen. Bra service, och mycket produkter! Fina fiskar. Lite få ciklider dock... Bara paletter och en sorts apistogramma
                              ***********************************************
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=201493

                              Kommentar

                              Arbetssätt...