affär i stockholm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • qinen
    • December 2003
    • 9

    affär i stockholm

    Hej.

    Har just flyttat till Stockholm och vill gärna ha tips på en bra akvarieaffär. Bor i kungshamra/bergshamra i solna kommun så gärna något i närheten. Jag har sötvattenakvarium och har mest vanliga fiskar (svärdbärare, molly, tetror). Någon som har bra tips på en fräsch affär med bra utbud?
  • Daniel Blom
    • June 2003
    • 1670

    #2
    Akvarielagret i Bromma är aldrig fel. Även Akvarieleasing i Sundbyberg har mycket intressant (framförallt ciklider).
    mvh Daniel
    Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
    och framgången är given.
    Samuel Clemens
    Mina bilder

    Kommentar

    • swetrot
      • April 2003
      • 966

      #3
      I Stockholm finns det några butiker som är lite utöver det vanliga.

      1: Akvarielagret i Bromma. Sveriges största akvariebutik (men det är ack så trångt där inne). De har ständigt flera hundra olika fiskarter, många riktigt sällsynta. Mycket tillbehör, framför allt sten och grus. Prisnivån tycker många är häftigt hög, det tycker inte jag.

      2: Akvarieleasing i Sundbyberg är eldoradot för ciklidälskarna. Nästan lika mycket fisk som på Akvarielagret, men med tydlig ciklidinrikting. Hyfsade priser på tillbehör.

      3: Djur & Sånt i Tyresö har ett utomordentligt sortiment av framför allt mindre fiskarter som levandefödare och tetror. Dessutom kanske Sveriges mest kunniga, och trevliga, personal. OK prisnivå på fiskar, dyr på tillbehör.

      Sedan finns det i nästa varje köpcentrum en akvariebutik, men jag tycker att få höjer sig över mängden. De har 50-100 av de vanligaste arterna och lite tillbehör, men saknar kunnandet och spetsen i sortimentet. Det finns säkert andra som har andra erfarenheter, detta är mina.

      Kommentar

      • fredrikakesson
        • November 2003
        • 1363

        #4
        Har ungefär samma erfarenhet.Skippa den lokale zoonasaren.Dom brukar vara dyra och usel fiskkvalitet.Va tex inne hos min lokale idag..I svärbärar karet så räknade jag till 10 st med svamp och en som hade vitapricken...En till affär som är värd ett besök är bromma zoomarknad.Den ligger precis vid flygplatsen.
        Fredrik

        Kommentar

        • ahlin
          • September 2002
          • 234

          #5
          http://www.globefish.nu/

          Kommentar

          • fredrikakesson
            • November 2003
            • 1363

            #6
            Man ska väl inte kasta skit på någon som inte kan försvara sig men jag va inne hos globefish.Fick ju inte direkt högsta förtroendet för dom..Tyckte att affären va ganska "muggig"
            Fredrik

            Kommentar

            • Corydoras mad
              • April 2003
              • 1686

              #7
              Jag kollade lite på Globefish prislista på <b>icke</b> måttbeställda akvarium. Jag kan bara säga att de är dyra! Finns mycket billigare alternativ.
              /Mathias
              The Corydoras freak

              Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

              Kommentar

              • doctor
                • August 2002
                • 300

                #8
                Akvarieleasing är butiken nummer ett för mig numera, är mest intresserad av malawiciklider själv men de har ett bra utbud på sällskapsfisk oxå tycker jag. Bra priser har de oxå. Akvarielagret är ju trevligt att åka till och få inspiration, deras visningskar är ju imponerande.
                Min PBase
                Min Flickr

                Kommentar

                Arbetssätt...