Zooaffärer i Helsingborg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Corona
    • September 2003
    • 241

    Zooaffärer i Helsingborg?

    Hejsan

    Tänkte ta mig till Helsingborg och kika i någon djuraffär, då jag tänkte utöka mitt guppybestånd lite.

    Jag undrar om någon av er känner till Helsingborg något vidare?

    Jag ska ta mig dit med buss/tåg från Klippan, och vill helst inte ha FÖR långt att gå för att hoppa på bussen/tåget sen igen...
    Känner inte till Helsingborg alls (kan knappt några gatunamn heller), förutom närmast Knutpunkten då jag oftast åker tåg

    Så om det är någon av er som känner till Helsingborg, och om där finns några fina zoobutiker som är värda att kika i, så kan ni väl hojta till?

    ---------------------------------------------------
    Har precis hittat nåt på nätet.. "Djurriket" på Kopparmöllegatan. Någon som har varit där? Har dom välskött hos djuren och så? Mycket akvarium?

    Vet inte om jag har fel för mig, men tror att bussen stannar nånstans vid Kopparmöllegatan...?
    ---------------------------------------------------
    Hoppas på svar snart
    Man lär så länge man lever
  • PatrikMalmo

    #2
    Det här är den enda jag varit i på länge när det gäller centrala Helsingborg. Ligger på promenadavstånd från Knutpunkten (mot Söder).

    Zooteamet
    Gasverksg. 33
    25226 HELSINGBORG

    Finns en till någorlunda centralt, men det är ändå en bit att gå. Har inte adressen dit tyvärr, kika igenom Gula sidorna så kanske du hittar fler.

    Den på Kopparmöllegatan har jag inte varit på. Har du möjlighet ska du kila förbi BL Discus ute på Ättekulla, men dit kommer du inte med buss vad jag vet. Han har dessutom öppet lite olika, så ring och kolla innan. Det är ju också lite olika firrar/växter man letar efter, så kanske ger den butiken inte dig så mycket... :/

    Hilsen!!

    Kommentar

    • Torstensson
      • June 2002
      • 1964

      #3
      Min erfarenhet i Helsinborg är Djurmagazinet och Zooteamet.
      Djurmagazinet är mera "sällskapsbutik" och Zooteamet har mera Ciklider. Har blivit vänligt bemött i båda, utan ngt skitprat!

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        Ingen skugga på zooteamet. Bengt som äger affären har jätteproblem med en av sina anställda. När Bengt står där själv så är det en bra affär att handla i. Men Bengt har en (2?) affärer till och kan inte vara på plats alltid.

        Tyvärr så är dom anställda så viktiga för en så liten rörelse att dom lika gärna kan få affären i konkurs. Jag vänder direkt om det inte är Bengt som står i kassan.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • Torstensson
          • June 2002
          • 1964

          #5
          Vem av dom e Bengt då??

          Kommentar

          • petshop
            • February 2004
            • 23

            #6
            jag undrar över vem av dom anställda som ställer till problem. Och vad är det för problem.
            Tjoo vad det var livat i pumpen i lördags.

            Kommentar

            • Tropfrog
              • October 2002
              • 8078

              #7
              Som du kan läsa tidigare i denna tråd så är det någon som har haft erfarenheten av att han snackar dåligt om andra affärer, om det är sant så är väl det det absolut mest allvarliga. Min erfarenhet är bara att han provocativt bryter in i samtal som inte rör honom, slänger sig med "fakta" som han har dålig koll på och kan inte förstår "nej, tack jag behöver ingen hjälp jag bara kollar". En typ av aggresiv försäljning som jag inte känner mig bekväm med.
              Om du inte vet vem det är så tycker jag inte att det finns någon anledning att nämna vem, har ingen i affären stört dig så behöver du ju inte få dåliga vibbar av vad andra säger.

              Sen kan ju problemet vara löst efterssom mitt senaste besök där var för ganska så länge sedan, efterssom jag inte längre bor i Helsingborg.

              Vill man ha en kunnig handlare så är BL diskus det enda alternativet. Men han kan ju också vara lite svår att ha att göra med, han har också sina egenheter som stör folk. Jag själv har dock bara goda erfarenheter av att handla med honom.
              MVH
              Magnus
              min zoon

              Kommentar

              • Corona
                • September 2003
                • 241

                #8
                Hej igen
                Tack för tipsen..

                Det blev ett besök på Djurmagazinet (Djurriket) igår..
                Lätt att ta sig dit. Tåg till Knutpunkten och sedan stadsbussen, kanske 30-50 meter att gå

                Dom hade inte så många guppys som jag kanske hade hoppats på, men 5 fina honor fick följa med mig hem+ en jättevacker mal, en Peckoltia Vittata enligt tjejen i butiken. Bilden här i artbeskrivningen här på Zoopet är väl inte riktigt likt, men hittade den på Planetcatfish, och vad jag kan se så är det en sådan. Dock lite mörkare/mer orange än den på Zoopet.

                Butiken var trevlig, bra skött och mycket trevlig personal.. Jag kommer iaf definitivt att göra fler besök där
                Man lär så länge man lever

                Kommentar

                • systemfel
                  • May 2004
                  • 43

                  #9
                  Ursprungligen postat av Tropfrog
                  Ingen skugga på zooteamet. Bengt som äger affären har jätteproblem med en av sina anställda. När Bengt står där själv så är det en bra affär att handla i. Men Bengt har en (2?) affärer till och kan inte vara på plats alltid.

                  Tyvärr så är dom anställda så viktiga för en så liten rörelse att dom lika gärna kan få affären i konkurs. Jag vänder direkt om det inte är Bengt som står i kassan.
                  MVH
                  Magnus
                  dom flesta problem är nog lösata idag kan jag tro.. handlar mycket av zooteamet och får bra rabbatter där kanse skulle behöva en liten uppfräschnig men överlag muycket bra bemötelse där
                  http://systemfel79.blogspot.com/

                  Kommentar

                  • Tenkare
                    • May 2005
                    • 2519

                    #10
                    Detta har jag inte sett, brukar vara där.
                    Att det ligger en fisk död någon gång kan väl stämma men det gör det nästan i varje affär. Senast jag såg kamelonten var iofs ett tag sedan och då såg den bra ut. Om du menar hans gojjor som sitter i var sin bur så tycker jag nog att dom kan stäcka ut vingarna. Har du varit i den nya lokalen på Bollbrogatan? Reptilerna kan jag ine säga mycket om då jag inte sett dom på ett tag. Ang Service så kan jag ju säga att det jag beställt av han har jag alltid fått och han kan i regel ta hem om man frågar efter något speciellt. Sen att han är väldigt speciell och kan nästan ibland uppfattas som nonchalant (eller hur det nu stavas)kan jag väl hålla med om.
                    Djurriket har jag bara gott att säga om. Dom vill verkligen att djuren dom säljer ska ha det bra och informerar om det.
                    Sen finns det inte många fler i HBG centralt att välja på.
                    Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                    Min zon Min Tenkare

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Har deletat inlägg i tråden. Kritisera affärer kan man göra på Zoopet - men INTE anonymt
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...