akvarie försäkring

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocke120
    • April 2004
    • 120

    akvarie försäkring

    har hör talas om en försäkring om akvariet går i sönder så ska det ersätta saker som har gått i sönder har jag rätt ?????
    hur mycket kan en sådan kosta då ???
  • Centurion
    • October 2003
    • 241

    #2
    hemförsäkring?
    http://www.adelgren.se/akvarium/

    Kommentar

    • Holmby
      • February 2004
      • 1118

      #3
      http://www.zoopet.com/akvarium/artikel_visa_index.asp?KAPITEL=F%F6rs%E4kringsfr%E 5gor

      Kommentar

      • jocke120
        • April 2004
        • 120

        #4
        tackar för svaren men e där nån som vet vad det kan kosta ca

        Kommentar

        • peppito
          • December 2003
          • 1612

          #5
          Ring ditt försäkringsbolag och ta reda på vad hemförsäkringen täcker. Det gjorde jag
          "du ångrar bara det du inte gjorde"

          Kommentar

          • shpend
            • August 2002
            • 2010

            #6
            Dom flesta hemförsäkringar täcker om det händer nåt med akvariet men du får inget för fiskarna det måste du ha kvitto till tror jag.

            Kommentar

            • Dr. Strange
              • March 2003
              • 995

              #7
              Jag har just kollat med Folksam, Hemförsäkringen täcker skadorna som akvariet orsakar, Om du bor i hyresrätt så ska husägarens försäkring täcka samma saker, men akvariet ersätts inte.

              Om jag tecknar en Allrisk försäkring utöver hemförsäkringen så täcks allt som går sönder, pumpar, värmare, akvariet, belysning och även växter och fiskar. Det som jag blev tillsagd att göra var att ordna fram en ungefärlig summa på vad fiskarna som jag har kostar.

              Det räcker om akvarieaffären som sålt fiskarna ger dig en lapp med priserna på fiskarna, dom kan även värdera fiskarna så du får rätt pris efter storlek.

              När jag frågade hur man hanterar det ifall jag byter fiskar så var det inte så noga bara jag lämnade in papper med ett värde på fiskarna jag har just nu, då vet dom ungefär vilka summor det gäller.

              //Marcus
              " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

              Kommentar

              Arbetssätt...