flytt!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zingo_boy
    • August 2002
    • 983

    flytt!

    nu kommer jag att bli riktigt ledsen. jag ska snart flytta, och jag vill mer än jättegärna vela ha emd mig mina guldfiskar och elritsor till spånga (linjen jag ska gå är en djurvårdslinje). men det verkar som om jag inte kan ta med mig dom älsklingarna dit. och att lämna dom hemma med min mamma , tillåter inte jag. det är mina älsklingar, och inte hennes, hon tycker en av dom är jätteful (lejonhuvud/oranda). och att sälja dom, är som att sälja sin partner, det går inte. en annan sak är det om huset brinner ner så att det blir fisksoppa av alltihop. då är jag så illa tvungen att lämna ifrån mig dom. men konstigt nog så kan råttorna följa med, men inte fiskarna (plats brist).

    så hur ska jag göra? ska jag fråga dom på skolan om jag kan ha mitt akvarium där tills vidare, eller om jag ska lämna dom hemma.
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Spontant - om din mamma älskar dej så kommer nog hon att se efter dina fiskar i alla fall hjälpligt tror Pappa Erik (tre söner)
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • zingo_boy
      • August 2002
      • 983

      #3
      jo, i och för sig. men de känns lite konstigt att lämna över till nån som inte är lika förtjust i dom som jag är. dessutom så har hon 3 andra småbarn att ta hand om plus en hund, så att lämna dom här hemma är det samma som att skeppa över ätpinnar till en medelsvenson familj, det går inte. dom kommer med tiden att lära sig hur dom ska användas, men det kommer att bli många missöden innan det lyckas. och dör en av mina juveler så kommer jag tokskälla på henne, och det vill jag inte.

      Kommentar

      Arbetssätt...