Galna kompisar?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bubbelina
    • June 2003
    • 322

    Galna kompisar?!

    Hej jag har några kompisar som har akvarium men bryr sig inte ett dugg om fiskarna! Vad ska men säga till dom för att banka in lite vett i hjärnan?!

    fall nr1
    15L akvarium och 5 platys. Sand från lekplatsen utanför huset.
    Ingen pump eller liknande.

    Fall nr 2
    15l plast akvarium med två slöjsjärtar. Ingen växt alls. Inga pumpar eller liknande.

    Fall nr 3
    8L akvarium och två blackmolly + 1 kampfisk. inga pump eller liknande.

    Min syrras kompis är ännu galnare!! fast hon är lite "wierd" i sig själv.

    Men vad kan man göra åt detta jag menar det är ju inte snällt mot fiskarna. Några tips?

    Mvh
    "Allways look at the brhigt side of life.."
  • kevlargirl
    • May 2003
    • 205

    #2
    Visa dom denna sida, gå till biblioteket och låna akvarieböcker, gå till en zoohandel och visa hur det ska vara. Förklara vänligt men bestämt. Inte svårare så.

    Kommentar

    • Mickan
      • June 2004
      • 38

      #3
      Jag vet hur du känner. Min äldre syrra har precis inhandlat ett 50 liters kar och ska ha 2 scalarer, 2 palettciklider, 10 neontetror, 2 malar, 2 räkor, 1 kampfisk, 1 platy, 2 svärdbärare och några till som hon inte riktigt visste vad det var för något ! ! !

      Tycker det är för tok för mycket....men storasyster vet ju som sagt var alltid bäst !

      Jag tipsade henne dock om denna sida, men det köpte hon inte. "Äh, massa hemmaamatörer som vet bäst om allt. Jag litar på min handlare."

      Snacka om knäpp!!

      Kommentar

      • Morpheus
        • February 2003
        • 673

        #4
        Det handlar ofta om brist på både intresse och på okunskap! en del vet inte att det finns akvarieföreningar!?

        Det bästa är ju att, som kevlargirl skrev, lån hem böcker till dem eller dylikt.
        Mvh Anders

        Kommentar

        • paraplyt
          • July 2004
          • 20

          #5
          aaa.. visst blir man lite "sur" NÄR MAN SER ATT NÅN INTE TAR HAND OM SITT AKVARIUM.. JAG HAR EN KOMPIS SOM HAR ETT 20L akvarium tror det är 3 fiskar i det och det e ju bra att det inte e så många firrar men deras vatten e typ alltid grönt.azzå man ser typ inte fiskarna. sist ja var där så kanske 5L har avdunstat. ja ska ju självklart till att det va nog dags att byta vatten å hon ringde till sim mamma å hon ba jaja.. bev lite sur då azzå

          Kommentar

          Arbetssätt...