Danmark

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ove
    • November 2003
    • 22

    Danmark

    Hej!
    Ska åka till Jylland på semester är det någon som vet om det finns några bra och billiga akvariebutiker där?
    ove
  • Olle A
    • January 2002
    • 1661

    #2
    Hej Ove!
    För ett par år sedan besökte jag www.callesdyrerige.dk i Ålborg, som var ganska bra. Inte så långt därifrån låg en annan akvariebutik i samma klass, men den kommer jag tyvärr inte ihåg namnet på.

    Olle

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Det är nog Carstens Dyrehandel som Olle tänker på http://www.malawicarsten.dk/start/

      En bra vägbeskrivningskarta över Danmark finns på www.krak.dk
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • mohlin
        • January 2004
        • 1487

        #4
        Jag köpte min heltäckande ramp från "Calles", via nätet (effect-light). De var faktiskt de billigaste, så om du behöver en sådan så passa på!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Kanske kan Akvanet http://www.akvanet.dk/ vara värt ett besök - de ligger i Hadsten mellan Randers och Århus.
          Om du nu också ändå är i trakterna av Randers - kolla in på regnskogen där. Inte så mycket fisk (mycket annat) - men i alla fall enormt praktfulla skalarer.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • drifter
            • June 2004
            • 133

            #6
            nån affär som finns i köpenhamn??

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              nån affär som finns i köpenhamn??
              Kolla in på "första sidan" på ciklid.se - där finns med några bra Köpenhamnsaffärer.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Olle A
                • January 2002
                • 1661

                #8
                Jag håller med om att Randers regnskog är mycket sevärt! Visst finns där en del fina fiskar, och även spännande ormar, apor, flygande hundar m m. Dessutom blev jag kompis med en söt liten blå dykantilop när jag var där. Jylland har faktiskt ganska gott om fina anläggningar på temat akvarier, djur och natur. Havsakvarier i Hirtshals och Grenå, Ferskvandcentret i Silkeborg, Ålborgs zoo, Jesperhus blomsterpark med sevärda djungel- och fågelzoo för att ta några exempel.

                Olle

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  [quote]
                  Dessutom blev jag kompis med en söt liten blå dykantilop när jag var där.
                  Skäms Olle - det stod ju skyltar att man inte fick röra antilopen, även om den var minst sagt kelsjuk. När jag var där hade den skadat ett ben.

                  Vad gäller Hirtshals så brann ju jätteakvariet upp i vintras och det är ännu inte uppbyggt. Visserligen finns det också annat att titta på där - men det var ju jätteakvariet som var den stora behållningen.
                  Jesperhus blomsterpark tycker jag också är mycket sevärt. Dock när jag var där sist så hade de en minst sagt bedrövlig akvarieavdelning, men den tror jag att de har slagit igen nu (en välgärning).
                  Akvarierna i Grenå (hajbassäng etc.) och Silkeborg (i huvudsak danska sötvattensfiskar) är helt OK.
                  Ålborgs Zoo har jag faktiskt inte varit på - åkte jag faktiskt förbi för 14 dar sen men då var det 200 meters kö utanför så det struntade jag i - får bli en annan gång.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • ove
                    • November 2003
                    • 22

                    #10
                    Tack för alla svar. det blir nog ett besök i regnskogen.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...