Virus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    Virus

    Någon som fått e-post eller vet vem hasse@zoonen.com är. mitt virusprogram har tagit bort bifogade filen ma.scr
    http://www.kramforskoi.com/
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Förmodligen inte ssk intressant.
    Virusprogram brukar väl sno falska avsändaradresser.
    Och skulle väl också konstruera falska diton - det har ju sett spammarna gjort i åratal.
    Jag fick nyss meddelande om att min e-mail adress snappats upp som avsändare till virus i Japan. Men eftersom Cebu (Filippinerna) var inblandat så måste virusprogrammet fått tag på min adress hos någon av min frus släktingar eller vänner.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Dels hittar virusprogram på adresser, dels plockar de adresser de hittar i outlooks kontaktlista/mail-lista på infekterade maskiner. Troligen har hasse@zoonen.com inte alls en virussmittad dator, utan viruset har fått adressen via Outlook/Outlook Express på nån helt annan persons dator.
      Man kan nog tillochmed gå så långt som att säga att från: addressen numer aldrig är den som skickat virusmailet.

      Just därför är det här att vissa mailservrar skickar "varningar" till adresser i virus-mail ett jäkla ofog, de borde faktiskt veta bättre.

      Bästa sättet att slippa mail-virus:
      1) Skaffa en virusjägare, t.ex. Norton Antivirus.
      2) Använd Thunderbird istället för Outlook/Outlook Express.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      Arbetssätt...