Zooaffärer ell.dyl.i Jönk.-Falköp.-trakt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ami
    • March 2002
    • 294

    Zooaffärer ell.dyl.i Jönk.-Falköp.-trakt?

    Ska åka på semester i Jönköping-Falköpings-trakterna.Finns det några bra Zooaffärer ell.dyl.som man kan besöka därikring?Tacksam för svar!
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Vad gäller Jönköping kan den här genomgången av de lokala affärerna kanske vara av intresse.
    Se denna tråd:
    http://och.nu/jaf/forum/viewtopic.php?t=71
    MVH Erik
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Lenita
      • June 2003
      • 850

      #3
      Ja, de flesta brukar väl gå till Djurmagasinet i Jönköping eftersom de har störst utbud. Men jag tycker nog att man får kolla fiskarna noggrant där (precis som på de flesta ställen antar jag) - råkade ut för sjuka fiskar en gång. Fick dock ett bra bemötande efteråt då jag påvisade att deras kvarvarande fiskar också var sjuka. Men det var ju inte kul ändå. Annars finns det många mindre affärer också, på A6 t.ex, men där är personalen inte speciellt kunnig, men de brukar ha fina växter.
      ____________________________________
      Pax vobiscum!

      Kommentar

      • Tricella
        • October 2002
        • 1052

        #4
        Varför inte ta dig en liten sväng till Skaraborgs bästa ciklidbutik? I Lidköping finns Zoo Fritid som har bra sortiment.

        http://www.zoofritid.net/

        Å andra sidan så kanske det inte är så långt till Göteborg heller...där har du ju en helt annan marknad...

        Kommentar

        • ami
          • March 2002
          • 294

          #5
          Tack så mycket.Det räcker bra med dessa fina tips.

          Kommentar

          • LeVaJu
            • May 2004
            • 78

            #6
            Eftersom du fått svar om Jönköping och Lidköping dristar jag mig, trots att du är nöjd, att rekommendera Djurshopen i Falköping också. Akvaristkunnig ägare som brukar vara intressant att prata med. Butiken ligger i centrum på St. Olofsgatan. Sedan finns Akvaristen på Mössebergsgatan. Inte lika kunniga som mannen på Djurshopen men ofta trevligt bemötande.
            Anne

            Min Zoon

            Kommentar

            Arbetssätt...