Fortsatt diskussion nya böcker!!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tricella
    • October 2002
    • 1052

    #31
    Visst är den rolig...

    Jag blir dock lite bestört över diskussioner som får benämningen "osmarta" eller "ointelligenta" då jag tycker detta är helt åt he***te. Varför ska inte en diskussion kunna hållas utan att någon skall börja diskutera om en annan medlem/person är intelligent eller inte?

    Det finns en del trådar här på Zoopet som ibland förvånar mig över medlemmars intolerans för andra människors "uppskattade" förmåga.
    Jag bryr mig inte alls om jag diskuterar med en medlem av Mensa (Förening för intelligenta över ett visst IQ - en klubb för inbördes beundran) eller en som klassas av andra som "dum". Jag tycker verkligen att denna typ av diskussion eller inlägg borde få ett slut då detta inte är ett forum för att mäta sina respektive IQ-nivåer (även om det finns en del som verkligen vill påpeka att han/hon är sååååå intelligent).

    Nej håll en trevlig attityd och ett trevligt bemötande på forumet även om man inte alltid håller med alla...
    Hårda diskussioner kan förekomma och visst är det ok...men endast så länge det inte innebär påhopp av person pga dennes åsikt. Man får hålla isär sak och person bättre.

    PS Till Marie J Jag tyckte inte du hade något mellan pannbenen i vår förra "diskussion" och jag tycker det ännu mindre nu.
    På senare tid så har Marta blivit ett bedrövligt exempel på det jag syftar på...verkligen gått över gränsen i diskussionerna och det förvånar mig att det får fortgå.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #32
      Till Marie J Jag tyckte inte du hade något mellan pannbenen i vår förra "diskussion" och jag tycker det ännu mindre nu.
      Nu får det vara nog med dina oförskämdheter Marta - bete dig på ett hyfsat sätt mot dina medmänniskor annars stängs du av. Uttryck som ovanstående säger mer om dig själv än om andra
      Du är sannerligen inte heller den rätte att uttala sig om hur andra (såväl privatpersoner som affärer) håller sina fiskar eftersom du själv håller dina fiskar i akvarier som inte är mer än halva den minimistorlek som rekommenderas på Zoopet.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • martal
        • May 2004
        • 618

        #33
        Till Kjell Forhman Om du accepterar sådana påhopp som varit i den här tråden (som från början var en seriös tråd)från personer som inte överhuvudtaget inte varit inblandade förrän nu i dom senaste inläggen då tycker jag inte det här forumet är ett seriöst forum.Då får du gärna stänga av mig.

        Marita




        Det här behöver du veta
        www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

        Kommentar

        • Marie J
          • January 2004
          • 10616

          #34
          Då Kjell och Tricella redan har skrivit en kommentar ang ditt inlägg till mig så känner jag att jag inte behöver kommentera det eller de förra diskussionen ang storleken på kar mm. (Tack Kjell och Tricella)

          Tack för erbjudandet ändå att jag fick lov att maila dig men jag avböjer då jag anser att jag inte har något utbyte av dig och dina åsikter.

          Tack ni 7 som personligen har mailat mig ang Martas inlägg till mig. Alltid trevligt med mail av den karaktären =)
          /Marie.

          Min zoon Mina hundar Min Dagbok
          En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

          Kommentar

          • skinny_rat_boy
            • May 2004
            • 28

            #35
            Ursprungligen skickat av marta
            (som från början var en seriös tråd)

            Marita
            Ahahahahahahah..........
            Badkar

            Kommentar

            • jackson
              • September 2003
              • 1242

              #36
              Denna tråd är den mest förvirrande och "off topic" jag läst på flera år. Starten var förvirrad och svår att förstå vad syftet är. Så den spårade i princip ur redan innan den började. Att den senare även innehöll personliga påhopp förstärker bara den åsikten.
              Denna tråd är bara slöseri med tid...

              Som skinny_rat_boy skrev:

              Ursprungligen skickat av skinny_rat_boy
              Ursprungligen skickat av marta
              (som från början var en seriös tråd)

              Marita
              Ahahahahahahah..........
              Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
              Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

              Kommentar

              • martal
                • May 2004
                • 618

                #37
                Till Kjell Fohrman Du frågade mig om mina kampfiskar och dom är i ett 25l akvarium men ska snart flytta till ett 71l.Kampfiskhanen är tyvärr illa åtgången!!
                Kampfiskhonan (1) har "gett sig på honom" så att han nästan inte har några slöjor kvar och ligger tryckt mot marken .Hon är deporterad :-)till slöjstjärtarna och där får hon vara kvar tillsvidare.
                MVH Marita
                Det här behöver du veta
                www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

                Kommentar

                • martal
                  • May 2004
                  • 618

                  #38
                  Jag flyttar gärna över frågan till labyrintfiskar.
                  För det är inte min mening att fortsätta den här tråden.
                  MVH Marita
                  Det här behöver du veta
                  www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

                  Kommentar

                  • bjurstrom
                    • March 2003
                    • 233

                    #39
                    Är det inte dags att låsa den här tråden?
                    Totalt fel och förvirrande rubrik (jag läste tråden för att jag tänkte det skulle stå något intressant om nya akvarieböcker), den startade med ett mycket förvirrande innehåll och med en Marta som direkt började förolämpa folk till höger och vänster när de snällt påpekade att det vore idé att förklara vad trådens ämne var och sedan bara fortsatt förolämpa och kritisera alla andra (på mycket lösa grunder elelr helt utan anledning) utan att se sina egna fel och brister.
                    att flytta över den här diskussionen till kampfiskar är nog inte bästa idén, eftersom tråden lika lite har att göra med kampfiskar som med böcker. Välj t.ex. kategori "övrigt" och starta tråden på ett seriöst sätt så kanske det blir något vettigt sagt.
                    min sida på zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=264826

                    Kommentar

                    • Tricella
                      • October 2002
                      • 1052

                      #40
                      Den borde varit låst för länge sedan.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #41
                        Rent allmänt så är jag mycket restriktiv med att låsa trådar - vill man att en tråd skall upophöra är det ju bara att sluta skriva inlägg i tråden.
                        Vad gäller Marta har hon fått en varning - nästa steg är uteslutning - så det finns väl inte någon anledning att älta detta vidare.
                        Flyttar tråden till 04-Övrigt - men för min del tänker jag avsluta min del av diskussionen i tråden eftersom jag anser att den inte förtjänar att "leva vidare".
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Joacim
                          • December 2003
                          • 964

                          #42
                          Passus:

                          Tricella: Din kritik av Mensa är nog allt lite obefogad. "(Förening för intelligenta över ett visst IQ - en klubb för inbördes beundran)" Gränsen ligger vid 130 och man knäböjer inte inför de som har högre (eller bespottar de som har lägre). Folk är med i en "klubb" eftersom de har något gemensamt och i detta fallet är det logik, inte att vara förmer än någon annan.
                          mvh
                          /J
                          Det finns 10 sorters människor här på jorden.
                          De som förstår binära tal och de som inte gör det.

                          Kommentar

                          • gogar
                            • November 2003
                            • 365

                            #43
                            Nä, men för tusan! Mumindalen behövs! Med sina hattifnattar(marta).

                            Att komma in som helt ny och undra: Vad vill hon egentligen? Och varför vill hon det egentligen? Det är helskoj att läsa och garva åt! Har hitills inte sett ett enda argument, men en j**la massa påhopp från trådstartaren.....

                            Hehehehehehe.......
                            (Kanske bara är jag som tycker det är lite småkul ändå)
                            Mvh Håkan
                            - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

                            Kommentar

                            • Tant Nancy
                              • April 2002
                              • 5407

                              #44
                              Nejdå gogar, du är inte ensam.... tåten är ganska komisk! Tyvärr är det lite för många som drabbats av fula påhopp bara...
                              MvH
                              Tant Nancy
                              www.gladafisken.aqualogen.se
                              Mitt fotogalleri
                              Dagbok
                              Min zoon

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                #45
                                Och varför i himlens namn väcka liv i denna diskussion igen, bara för att andra beter sig på ett synnerligen omoget sätt behöver man ju inte göra det själv.
                                Låser nu trots allt tråden - eftersom det verkar vara omöjligt att hålla fingrarna i styr.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...