Att bli utbildad akvarist!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LinK
    • April 2003
    • 385

    Att bli utbildad akvarist!?

    Hej!

    jag har letat efter kurser och utbildningar för att bli akvarist, men utan resultat.

    Är det svårt för en privatperson att utbilda sig? (hörde mig för hos min djurafär men de viste bara om utbilningar som man kunde gå om man redan va anstäld som akvarist... alltså mer avancerade. Jag vill ju gärna börja med grunderna...

    någon som vet var/hur/när man kan utbilda sig?
    hur lång tid det tar..
    hur mkt det kostar..
    osv osv..

    jag är MKT! tacksam för svar!


    MvH

    //Martin Sundholm
    MvH
    Martin Sundholm

    "Bara för att jag har rätt betyder det inte att du har fel!"
  • Alexander Ylipää
    • May 2003
    • 1831

    #2
    På zoopet, här finns ju det mesta.
    Med vänlig hälsning
    Alexander

    Kommentar

    • Holmby
      • February 2004
      • 1118

      #3
      När du säger akvarist, vad menar du då? En som bara håller på med akvarium, eller en som sysslar med vattenvård i allmänhet i älvar, hav och sjöar?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Det brukar arrangeras kurser i akvarieföreningar.
        Någon slags officiell godkänd utbildning med intyg finns dock inte förutom den som man måste gå när man öppnar akvarieaffär.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Olle A
          • January 2002
          • 1661

          #5
          Att vara med i en akvarieförening och gå på dess möten är en utmärkt utbildning i sig. Särskilt om föreningen har något möte som är speciellt anpassat för nybörjare, vilket varje akvarieförening borde ha emellanåt. Annars är ju ingen expert på allt, så ofta är nivån säkert inte högre än att du hänger med ändå. I föreningarna finns folk på alla kunskapsnivåer, så du blir säkert inte den enda nybörjaren. Även de gamla experterna har för övrigt varit nybörjare, så var inte rädd för att fråga dem!

          Olle

          Kommentar

          • Kramfors
            • January 2003
            • 7265

            #6
            Kramfors Koiklubb tillsammans med ABF inbjöd till en kostnadsfri studiecirkel 10x3 tim om akvarium och akvariefiskar vintern 2003-04.
            Det var en som anmälde sig.
            Det blev ingen cirkel.

            Kursen var anpassad för att kunna användas via nätet.
            http://www.kramforskoi.com/

            Kommentar

            Arbetssätt...