Ge tips på affärer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kalle465
    • June 2004
    • 13

    #16
    Tropisk akvarieimporten är mycket bra och billig. Vad gäller diskus tycker jag Gubbero Zoo är bättre. Fint sortiment i olika prisklasser, både importerat och "hemodlat".

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      • May 2003
      • 1831

      #17
      Var ligger Gubbero Zoo?
      Med vänlig hälsning
      Alexander

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        #18
        Gubbero zoo ligger på Gubberogatan, man tar sikte på Olskroken och Redbergsplatsen, från rdbgs-platsen går en tvärgata snett nedåt som heter Gubberogatan, ligger "bakom" Olskrokstorget (kan man skriva så??). Har dock inte så många udda färgvarianter av diskus, eller?? Rätta mig om jag har fel.

        Skall man fara runt en del i Gbg så är Nols ciklidhobby oxå väl värt ett besök. förmodligen är Kent den trevligaste fiskhandlare jag nånsin stött på. Ligger ca 3 mil norr om Gbg, 45:an mot Karlstad men tycker det är SÅÅ kul att åka dit!!

        Trop akvarieimport som de andra säger får man bara inte missa, mycket fisk och bra priser, trevlig kille som har stället! Förmodligen störst på diskus i Gbg??

        Herkules är bäst i Gbg på fiskar. Bästa servicen och trevlig personal. Hujeda mig vad hjälp jag fått av dem sen jag började hålla husdjur i vatten!!

        Hornbach tycker jag oxå man skall åka till oavsett om man tänker köpa fisk eller inte. Byggmarknad med fiskavdelning. Billiga på tillbehör och dylikt.

        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • Alexander Ylipää
          • May 2003
          • 1831

          #19
          Tack! Anteckningsblocket ryker!
          Med vänlig hälsning
          Alexander

          Kommentar

          • kalle465
            • June 2004
            • 13

            #20
            Lenmar har rätt i att Gubbero Zoo inte har så många udda diskus...
            De verkar ha en jämn tillgång på standard odlade varianter, perfekt för en nybörjare som mig. De flesta fiskarna är av mindre storlek (5-8 cm), en del till riktigt bra priser, ofta paketpris på 5 st. Har inte sett något vildfångat där.

            Tropisk akvarieimporten är en mycket fin butik, springer där 1 gång i veckan minst ;-). Sortimentet på diskus varierar dock. Ibland finns ingenting, ibland mycket. Verkar som han har väldigt stor omsättning på fiskarna. Det jag har sett består mestadels av vildfångat men jag antar att han tar in mycket annat också.

            Vad gäller växter så letar jag själv efter en butik i Göteborgsregionen som har lite roligare sortiment. Har någon nåt bra tips där?

            Kommentar

            • imported_n/a
              • March 2002
              • 20

              #21
              Hejsan.

              Vill bara nämna att TROP AKVARIEFISKIMPORT <font color="red"><font size="4">INTE</font id="size4"></font id="red"> köper hos Nya Ciklidleken mera. Enligt Ciklidlekens hemsida står det att Trop köper av honom, men detta är alltså fel, om man nu skall tro Tommy, vilket man får avgöra själv.
              TROP har en annan importör numera.
              Detta har Tommy själv berättat för mig.

              M V H
              BILLBO
              Har ett 720-liters discuskar med 11st finfina discusar+ diverse andra firrar.
              KOLLA IN PÅ
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=169716

              "Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise"

              Kommentar

              • Lenmar
                • February 2004
                • 6154

                #22
                Hej Alexander!

                Om du kommer till Gbg och tänker besöka Trop Akvarieimport så tänkte jag bara tala om att det inte är nån hit att göra det måndag-tisdag (onsdag oxå??). Då är det stängt. Kanske nån annan gbg-are kan öppettiderna bättre så han inte missar denna kanon-affär??

                Jenny

                Tillägg: Trop akvariefiskimport har ingen hemsida med öppettider. I telefonkatalogen står det en hemsideadress angiven men den adressen fungerar inte.
                Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                Kommentar

                • MagicFingers
                  • November 2003
                  • 3136

                  #23
                  för öppettider till samtliga affärer kolla respektive hemsida..
                  finns dom inte här på zoopet kolla ciklid.se

                  ..hehe, HET potatis vem som köper av vem numera
                  Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                  Nunc Est Bibendum

                  Kommentar

                  • Kryddan03
                    • December 2003
                    • 45

                    #24
                    Ursprungligen skickat av kalle465
                    Vad gäller växter så letar jag själv efter en butik i Göteborgsregionen som har lite roligare sortiment. Har någon nåt bra tips där?
                    Jag håller på att bearbeta Gubbero att ta in lite roligare växter. De skall troligen skaffa ett särskilt växtakvarium efter sommaren. Så, jag får väl ligga i och tjôta.

                    Kommentar

                    • kalle465
                      • June 2004
                      • 13

                      #25
                      Kan tipsa om Hissingens Zoomarknad vad gäller växter...

                      Har haft stor variation och lite udda varianter när jag varit där.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...