Virusvarning!!!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fr BuBu
    • April 2004
    • 127

    Virusvarning!!!!!!

    Jag har redan lagt in detta på ciklid.se men för er andra kan detta vara av intresse!
    Då jag har idag fått ett mail från adressen akvariumleasing@hotmail.com där det var medskickad fil och en uppmaning i brevet - Please read the document. Vill jag varna alla som får det att det innehåller ett virus som heter
    W32.Netsky.X@mm. Man får ju misstänka att det är något/någon som har med ciklid.se eller zoopet att göra då jag endast är registrerad som akvarieintresserad på dessa två "sajter".
    Nu är det så turligt att i alla fall Norton tar filen direkt men man får kanske vara på sin vakt i alla fall.

    Ha en go helg alla glada laxar!
    Vill mycket men kan lite
  • frasse
    • January 2003
    • 119

    #2
    Får såna mail varje dag.
    Det beror nog inte på att man är registrerad nånstans.

    Kommentar

    • Fr BuBu
      • April 2004
      • 127

      #3
      Frasse - Det är ju tänkbart att du får det!
      Men trots att jag är aktiv dygnet runt på internet, är det första jag har råkat ut för på åratal. Och eftersom adressen associerade just till akviarie är det ju lätt att misstänka en mask som scannar mailadresser, ex. till sådana som jag, som har prenumererat på inläggen. Desustom såg jag efter mitt inlägg att det var en tjej som troligen fått ned det tillsammans med film som hon länkat till här och eftersom jag inte ens hade varit inne på forumet innan jag fick den så jaaaaaa? vad skall man tro? nu är det ju inget märkvärdigt om man är bra skyddad men jag ville ändå göra andra uppmärksamma på det hela.
      Absolut inte för att hänga någon eller något alltså, bara en ren upplysning
      Vill mycket men kan lite

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Det var jag som misstänkte filmsnutten, men ingen annan har fått problem så det måste ha kommit någon annanstans ifrån.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        Arbetssätt...