Datakunniga sökes...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tricella
    • October 2002
    • 1052

    Datakunniga sökes...

    Jag har fått problem med mitt internet. När jag klickar på en länk eller något så dubbelklickar musen av sig själv. Någon som vet hur jag fixar detta?

    Jag har Internet Explorer 6...och en Microsoft Intellimouse som är aningen till åldern.

    Jag har ganska nyligen gjort några uppdateringar, men vet inte om det har med det att göra.
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    #2
    Är mappar och filer understrukna i Utforskaren så har du råkat koppla på en hjälpfunktion.
    Finns under Verktyg / Mappalternativ i Utforskaren. Annars kanske dina slitna mus fått spel... Kan vara felaktiva drivrutiner oxå..

    Kommentar

    • Holmby
      • February 2004
      • 1118

      #3
      Det låter som en inställningssak för musen.

      Starta "Kontrollpanelen" och leta upp inställningarna för musen.

      Man kan ofta tala om vad ett klick på de olika musknapparna skall betyda. Blandannat kan man få ett klick med fingret att motsvara ett dubbelklick i Windows.

      Kommentar

      • mrgreed
        • August 2003
        • 13

        #4
        Öppna explorer obs ej internet explorer och välj:

        tools heter "verktyg"på svenska
        folder options heter mapp alternativ eller nåt liknande...där kan du välja om du vill ha single click eller double click.

        mvh
        Danne

        Kommentar

        • Tricella
          • October 2002
          • 1052

          #5
          Jag har inga inställningsfel. Troligtvis så handlar det om webbläsaren...

          Kommentar

          • robban
            • February 2003
            • 322

            #6
            testa en annan mus, funkar inte det så funkar en rak höger mot nåt datoraktigt som en lätt avreagering

            Kommentar

            Arbetssätt...