Var tar alla fiskar vägen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiskarhatt
    • May 2004
    • 49

    Var tar alla fiskar vägen?

    Blir lite förbryllad, jag tycker det dyker upp lite här och var i diskussionerna att folk får massa yngel, men det är ändå förvånandsvärt få som är till salu eller som bortskänkes på annonsbörsen. Vad beror detta på, blir alla yngel fiskmat eller är det så få som överlever till vuxen ålder att uppfödaren själv behåller dem?
  • oveb
    • January 2004
    • 2577

    #2

    Jag är lite förbryllad åxå över att ingen ringde på min Bortskänkesannons (dvärgguramisar). Jag födde upp ca 30 och har skänkt bort ca 20 till kompisar.

    Resten har jag kvar i fisksoppan

    /Ove
    Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

    Kommentar

    • Fiskarhatt
      • May 2004
      • 49

      #3
      Det var ju nästan en motsägelse, jag undrar varför ingen skänker/säljer yngel, du menar att du gör det men ingen ringer...något är skumt. Fiskar är dessutom så dyra och det är så mycket gulligare att se en fisk växa upp, marknaden för yngel borde vara större.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Hej

        Många som föder upp yngel ger nog bort en del till kompisar, och säljer till zooaffärer i närheten där de bor.

        MVH Micke
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Lipari
          • March 2004
          • 248

          #5
          Oveb kan inte jag få nåra dvärg guramisar? =)

          Kommentar

          • mats41
            • February 2004
            • 593

            #6
            Ja de beror på om folk är intresserade av guramis själv har jag regnbågsfisk som mitt stora intresse och lite dvärgciklider.
            Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

            Kommentar

            Arbetssätt...