Bästa akvariehandeln i Stockholm???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SussieGross
    • May 2004
    • 197

    Bästa akvariehandeln i Stockholm???

    Vilken akvariehandel rekomenderar ni för inköp av fin friska sötvattensfiskar i Stockholm,(gärna lite "ovanliga" arter"? Det verkar nämligen som att det finns altför många oseriösa zooaffärer, som säljer "dålig" fisk.

    Tackar tackar!!
    Blubb!
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    De jag omedelbart tänker på är Akvarielagret, Akvarieleasing, och (ibland) Globefish.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • fc25
      • September 2003
      • 330

      #3
      Akvarielagret och Akvarieleasing (butiken) är väl dom återkommande favoritaffärerna i stockholmsområdet och även där jag brukar handla även om det blir en bit att åka då jag bor i Haninge själv.
      //Fredrich

      Kommentar

      • Fiskarhatt
        • May 2004
        • 49

        #4
        Akvarielagret har typ allt och har dessutom dubbelt så höga priser (deras dvärgkulfisk är t.ex. 150% dyrare än min lokala zooaffär). Ett snåltips är att åka dit för att spana på fisk och sedan ringa runt lite för att se vilka som har bättre priser.

        Kommentar

        • phat
          • February 2004
          • 216

          #5
          Akvarielagret och Akvarieleasing

          Kommentar

          • SussieGross
            • May 2004
            • 197

            #6
            Akvarieleasing? vart ligger det?
            Blubb!

            Kommentar

            • Corydoras mad
              • April 2003
              • 1686

              #7
              <font color="red">Duvbo.
              www.akvarieleasing.se</font id="red">
              /Mathias
              The Corydoras freak

              Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

              Kommentar

              • fc25
                • September 2003
                • 330

                #8
                Ursprungligen skickat av Fiskarhatt
                Akvarielagret har typ allt och har dessutom dubbelt så höga priser (deras dvärgkulfisk är t.ex. 150% dyrare än min lokala zooaffär). Ett snåltips är att åka dit för att spana på fisk och sedan ringa runt lite för att se vilka som har bättre priser.
                Du har en poäng men nu handlade det om kvalite också och sen kan det ju va trevligt med trevlig personal som faktiskt kan nåt också, även om det finns bra personal på andra ställen så är nog oddsen bättre på ovan nämda butiker.
                //Fredrich

                Kommentar

                • SussieGross
                  • May 2004
                  • 197

                  #9
                  Ahhh nu ser jag...hmmminte särskilt givande hemmsida om man ska till butiken dvs.
                  Blubb!

                  Kommentar

                  • fc25
                    • September 2003
                    • 330

                    #10
                    Ursprungligen skickat av SussieGross
                    Ahhh nu ser jag...hmmminte särskilt givande hemmsida om man ska till butiken dvs.
                    Ett tips är att klicka på "butiken" =), inte så mycket balla bilder i.o.f.s
                    //Fredrich

                    Kommentar

                    • SussieGross
                      • May 2004
                      • 197

                      #11
                      ändå inte mycket till info..
                      Blubb!

                      Kommentar

                      • marclin
                        • March 2004
                        • 1

                        #12
                        Det finns en mycket bra, dock ganska liten, akvarieaffär vid Fridhemsplan. Butiken heter Fridhems Akvarier och du kan hitta mer info på http://www.akvariefrid.nu. Jag brukar själv handla där regelbundet och personal är mycket hjälpsamma. Vad jag vet kommer de dock ha stängt under hela juni för ombyggnad (de får det lite större). Kan verkligen rekommenderas!

                        Kommentar

                        • Haleli
                          • August 2003
                          • 413

                          #13
                          Ursprungligen skickat av fc25
                          Du har en poäng men nu handlade det om kvalite också och sen kan det ju va trevligt med trevlig personal som faktiskt kan nåt också
                          [/quote]
                          Hej !
                          Du som värdesätter KUNNIG personal som kan hålla fisk, odla fisk, och som ger råd baserade på fakta och mångårig erfarenhet,bör bege dig till Djur&Sån´t i Tyresö Centrum !
                          MVH
                          Lisa

                          Kommentar

                          • AH
                            • March 2004
                            • 29

                            #14
                            Jag håller med Lisa, Djur&Sån´t i Tyresö är inte dumma. finns en kille som jag tror heter Ola där som har gett ett mycket bra intryck på mig. Priserna är nog normala, kanske något lite högre ibland, men kvaliten är som sagt bra, dessutom har de en veckas "garanti" så skulle du få tag på någon sjuk individ så går det att få en ny.
                            AH

                            Kommentar

                            • GaybrielSwede
                              • June 2002
                              • 129

                              #15
                              Har också reagerat stark mot priserna på Akvarielagret, och tycker att en sån stor butik, med såpass stora inköp som de antagligen gör, borde kunna hålla lägre priser. Det gäller även på foder och annat. Att det dessutom ligger såpass avsides, för oss som måste åka kommunalt, gör ju att man drar sig för att åka dit. Men hade de haft lite bättre priser än de lokala zoo-affärerna, så hade jag valt den långa vägen dit, för de är väldigt kunniga.
                              Simma lugnt!

                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=58241

                              Kommentar

                              Arbetssätt...