Hur funkar annonsbörsen igentligen???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Poseidon
    • February 2003
    • 1255

    Hur funkar annonsbörsen igentligen???

    För en tid sedan så var det stort rabalder om att folk...bland dom jag...Uppdaterade annonser på Zoopets Börsavdelning...
    <b>Nu till min fråga har det hänt nåt sedan sistens med börsen???
    Är det så att de inlagda annonser poppar opp då å då typ "Ramdom"??? eller är det fortfarande så att annonsörer uppdaterar sina annonser åter igen!!!</b>

    Christian hur är det med det här igentligen???
    Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
    Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

    Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
    www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Vi har inte förändrat något - tycker dock att det blivit bättre. Har dock varnat en del som inte "sköter" sig - ofta efter tips från uppmärksamma Zoopetare.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Poseidon
      • February 2003
      • 1255

      #3
      Men Hallåååååå...då är det samma visa som det var förr...Tyvärr.

      Har sett att många inte alls har tagit notis om vad som gälla ska!!! Eller så struntar dom om det helt å hållet.
      Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
      Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

      Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
      www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Varför inte skicka en mail till mig och tipsa mig om vilka som missbrukar annonsbörsen i så fall (gör det när det sker och inte långt i efterhand).
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Torstensson
          • June 2002
          • 1964

          #5
          Jag har aldrig förstått problemet, om det inte missbrukas katastrofalt..
          Om jag lägger in en annons idag, raderar den efter 2-3 dagar och lägger in den på nytt, vem förstör jag för då??

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            #6
            vem förstör jag för då??
            Tänk lite själv. Alla tittar på första sidan, men inte alla orkar att antingen bläddra igenom annonserna eller att använda sökfunktionen.
            Det är bara så, mäniskan i sig själv är mycket bekväm av sig.
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • Torstensson
              • June 2002
              • 1964

              #7
              Men?
              Menar du att om man e intresserad av att eventuellt köpa något så kollar man inte i Annonsbörsen? Låter som om man bara kollar på trailern till en film för att man inte orkar sitta still å se hela..

              Jag förstår fortfarande inte vad jag förstör, och för vem!

              Kommentar

              • Bosse.J
                • March 2004
                • 796

                #8
                håller nog med Torstensson. Enligt dej Guy så är det ju bara impulsköpare som är på annonsbörsen
                Bosse.J

                Kommentar

                • profit
                  • March 2003
                  • 46

                  #9
                  Håller också med torstensson, letar själv ofta igenom hela (nästan) börsen och får ofta napp. Annonserar ofta också ibland lägger jag om annonser. Däremot (tycker jag) vore det tacksamt om annonsör som redan gjort affär, kunde vara vänlig att radera sin annons.

                  Kommentar

                  • Poseidon
                    • February 2003
                    • 1255

                    #10
                    Anledning till den här diskutionen är just den att...Jag själv blev tillsagd för en tid sedan att sluta å göra så, Visst Torstenson har en poäng i å med ifrågasättande om för vem man förstör!!!???
                    Det skulle va kul å höre andras inställning till just det här med annonsuppdaterande.

                    Jag har hållit mej i skinnet...men vet inte för hur länge till.
                    Har en del firrar å prylar å bli av mä.
                    Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
                    Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

                    Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
                    www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

                    Kommentar

                    • Guy Palm
                      • March 2002
                      • 5720

                      #11
                      Om nu alla letar igenom hela annonsbörsen så förstår jag inte meningen med att uppdatera annonser
                      Guy
                      ,Poecilia,SKS,GOC,

                      Kommentar

                      • Mattias Andersson
                        • March 2003
                        • 826

                        #12
                        Ursprungligen skickat av Guy Palm
                        Om nu alla letar igenom hela annonsbörsen så förstår jag inte meningen med att uppdatera annonser
                        Håller helt med!

                        Om det skulle finnas två liknande annonser, vilken skulle säljas först, den som låg på första sidan eller den som folk fick leta efter???

                        Kommentar

                        • swetrot
                          • April 2003
                          • 966

                          #13
                          Jag tror att man som villig köpare gärna letar efter annonser som uppfyller sina krav. Men om många ständigt och jämnt uppdaterar sina annonser så gott som dagligen, så blir det en smula jobbigt för den som vet att han letade bland alla annonser i Onsdags, och idag när han bara letar bland nya annonser så kommer samma saker upp igen. Och de som uppdaterar i förhoppningen att man skall ligga först får med denna spiral av uppdateringar bara göra det ännu oftare för att ligga först.

                          Jag kan väl tycka att det är OK att en annons uppdateras efter några veckor (3-4) om den inte gett resultat. Och då kanske med ett annat pris eller något som gör att den blir mer attraktiv, men nu blir ju annonsbörsen mest trälig eftersom många med relativt oatraktiva saker till försäljning genererar många annonser jag som potentiell köpare måste läsa, och de med mer attraktiva saker att sälja drunknar lätt i mängden.

                          Kommentar

                          • Poseidon
                            • February 2003
                            • 1255

                            #14
                            Och ur kaoset talade en röst till oss och sade:
                            - Ge F*** å uppdatera å va glad, ty det kunde vara värre.
                            Och vi log och vi var glada, och det blev värre...

                            Sorry...lite parodi på ämnet...
                            Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
                            Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

                            Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
                            www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

                            Kommentar

                            • Tricella
                              • October 2002
                              • 1052

                              #15
                              Om jag lägger in en annons som efter en halvtimme ligger lååångt ned på nyinlagda annonser och därigenom inte visas i annonsbörsens fönster trots att inga "egentligt" nya annonser lagts ut är rätt irriterande...

                              Människan är lat av natur och det som visas först ses som aktuella...dessa kollar man först och främst. Annonser som är en vecka bakåt kan redan vara inaktuella då annonser ligger kvar trots att affär redan är gjord. Det är en av anledningarna till att jag inte tittar längre bakåt i listan.

                              Att folk sedan sitter och ständigt uppdaterar sina annonser förstår jag...det handlar ju om att synas för att få sälja! Rättvisan i detta kan ifrågasättas...men alla har möjlighet att "uppdatera" sina annonser...det känns dock OERHÖRT tråkigt med detta beteende. Om jag är inaktiv på detta område så kan min annons ses som inaktuell redan efter en halvtimme. Det är ofta samma personer...dvs zoopets och ciklid.se´s medlemmar som kollar igenom annonser och man lägger till sig med lite lathet...kollar de senaste annonserna...sedan låter man annonserna bakom vara.

                              Det vore bättre med en annonsfunktion som fungerar precis som det är för forumet...dvs att man får fram alla annonser som kommit upp efter det att man sist var där och kollade. Då får man bort "uppdateringshysterin" en bit...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...