Rekordlånga leveranser?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ulla
    • April 2002
    • 1163

    Rekordlånga leveranser?

    Hej, vem håller rekordet för längst väntan på beställda akvarieprylar?

    På Hjortgatans har jag förskottsbetalat och väntat 9 veckor på varorna ( fick ändå inte allt) Just nu väntar jag på ett paket från Aquaristic Shop (Happy Discus) i Tyskland. Beställde 1:a februari, 9:e mars drog de pengarna på VISA-kortet och paketet lyser fortfarande med sin frånvaro.

    Aquaristic.net brukar ta ungefär 5-7 veckor på sig, men när de väl skickar prylarna så tar det bara 5-7 dagar innan det kommer fram.Sist jag skulle beställa så bad de kunderna återkomma senare, de hade inte tid att leverera allt! Tycker faktiskt att det var schysst att tala om det.

    Jag fick tag på någon på Aquaristic Shop per telefon (efter många svar av telefonsvarare)för 10 dagar sedan och hon sa att det kunde ta upp till en månad på posten. Häst och vagn/ rodd över Östersjön måste vara fraktsättet, eller? De skulle maila mig kollinumret på paketet, men det har jag ännu inte fått... Gäller att inte beställa grejor det är bråttom med, alltså...
    Ulla,http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=46637
  • BluesBoy
    • January 2004
    • 2559

    #2
    Inget är som väntans tider.
    Jag har väntat 7 veckor på leverans från Hjortgatans.
    Gjorde en beställning av lite CO2-pryttlar häromdagen från Aquaristic.net så det är väl bara att sikta in sig på färdig CO2-anläggning i, ja vad kan det bli - juni kanske.
    Man ska inte ha brottom med sin hobby. Coola ner och njut av karet vet'ja. Nej, ärligt talat tycker jag det är lite dålig stil att inte kunna hålla rimliga leveranstider. Men det hjälper ju inte att vi gnäller här.
    BluesBoy
    http://www.bluesboy.se

    Kommentar

    • bjurstrom
      • March 2003
      • 233

      #3
      Är nu uppe i fyra veckors väntan på beställningen från Hjortgatans. suck.

      Andreas
      min sida på zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=264826

      Kommentar

      • ShadowDawn
        • August 2003
        • 313

        #4
        Jag fick vänta i flera månader på att Juwel skulle skicka mig en ny lysarmatur till mitt Rio 400 (den gamla funkade inte) så där försvann alla drömmar om växter för ett tag.
        Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

        Kommentar

        • Kramfors
          • January 2003
          • 7265

          #5
          Hur kan ni vänta på prylar så länge, med den leveranstiden så kanske jag skulle börja sälja både damm och akvarie prylar.
          Behöver man inte ligga med lager då går det att hålla låga priser.
          http://www.kramforskoi.com/

          Kommentar

          • fc25
            • September 2003
            • 330

            #6
            Va f-n håller dom på med, vill dom inte ha kunder eller? Jag har aldrig handlat hos någon av dom och tänker inte göra det heller förrän dom visar att dom kan bättre.
            //Fredrich

            Kommentar

            • Tricella
              • October 2002
              • 1052

              #7
              Jag har handlat många gånger hos Hjortgatans, även om det nog var ett år sedan sist, och jag har aldrig varit med om dessa långa väntetider som uppges här...

              Nyligen beställde jag (två månader sedan) från Aquaristikshop.com och det kom efter två veckor. Det var den längsta väntetiden jag haft hos dom hittills. Jag har gjort ca 5-6 beställningar under 3 års tid...

              Tråkigt när det blir såhär och jag hade inte legat på latsidan för att få hem mina beställda varor. Är det strul får man se till att bli "obekväm" så man blir prioriterad. Detta skall givetvis inte behövas då servicen skall vara hög hos båda ställena vanligtvis.

              Jag tycker dock att Aquaristikshop.com varit betydligt bättre än Aquaristic.net, men det är mina erfarenheter.

              Kommentar

              • swetrot
                • April 2003
                • 966

                #8
                Well, skall man ha det absolut billigaste så blir det väl så här: Det finns inte på lager, det är halvdassig likviditet så att de inte kan köpa hem allt och det finns inte pengar till att anställa personal som kan ge ordentlig service.

                Hjortgatans tog tid på sig senast jag beställde, men när det väl kom blev jag mer än nöjd.

                Fast ibland är det underbart att gå ned till den lokala akvariebutiken, betala lite mer, men ha sakerna i bagaget med sig när man åker hem.

                Kommentar

                • juha001
                  • March 2004
                  • 73

                  #9
                  Ursprungligen skickat av Ulla
                  Jag fick tag på någon på Aquaristic Shop per telefon (efter många svar av telefonsvarare)för 10 dagar sedan och hon sa att det kunde ta upp till en månad på posten. Häst och vagn/ rodd över Östersjön måste vara fraktsättet, eller? De skulle maila mig kollinumret på paketet, men det har jag ännu inte fått... Gäller att inte beställa grejor det är bråttom med, alltså...
                  Ulla,
                  jag har sagt det förr men det tål att upprepas. I Aquaristic Shops orderbekräftelse du får via mail finns en webadress som gör det möjligt att spåra paketet, med nummer och paketets status, du slipper telefonräkningar och telefonsvarare. Själv har jag haft två sändningar från dem den senaste månaden och fått allt inom en vecka, den senaste strulade Svenska Posten med en dag, fick hämta det hos Postcenter isf att få det hemkört.
                  Hls
                  /Jürgen

                  Kommentar

                  • juha001
                    • March 2004
                    • 73

                    #10
                    Hej igen,
                    glömde att säga att teknikgrejor är oftast mer än 40% billigare på de tyska webbarna, det är bara att jämföra.
                    Hlsd
                    /Jürgen

                    Kommentar

                    • Patrik_Tq
                      • November 2003
                      • 674

                      #11
                      Äh 9 veckor är la inget
                      Jag väntade i flera månader på grejor jag beställt (dom ej akvarieprylar)
                      Gold? Sånt har jag bara i bilen

                      www.audis3.se

                      Kommentar

                      Arbetssätt...