Starta Akvarieaffär i Kinna ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rydström
    • February 2004
    • 107

    Starta Akvarieaffär i Kinna ??

    Finns det någon i Närheten av Kinna som är kunnig inom akvariefiskar som kan tänka sig att starta upp en affär med mig här med endast akvaritillbehör och fisk ??
    Är ni intresserade av att handla i Kinna så svara gärna på det.<font color="red"></font id="red"><b></b>
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Det finns en kategori för jobb/efterlysningar i anonsbörsen, prova där. Så försvinner inte din efterlysning i 100 tals andra inlägg.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Rydström
      • February 2004
      • 107

      #3
      Ursprungligen skickat av Tropfrog
      Det finns en kategori för jobb/efterlysningar i anonsbörsen, prova där. Så försvinner inte din efterlysning i 100 tals andra inlägg.
      MVH
      Magnus
      Tack för upplysningen!!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ingen katt & hund eller annat trams.
        Tramsigt skrivet - bara för att du inte giller de affärer som säljer hund- och kattillbehör så har det inget med trams att göra.
        Sedan visar du ju inte heller någon större seriositet när du i en annan tråd kallar din framtida konkurrent för en skitaffär (plockade bort inlägget).
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • cool
          • October 2002
          • 1869

          #5
          Hur många akvarier ska man ha fö att starta en liten affär o finns det något speciella regler för hur liten dvs stor den får vara??
          Tobbe
          Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
          NY MSN:t__skate@hotmail.com
          Skorpion och amfibie fantast

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Det beror väl på vilka ambitioner man har - om man skall ha det på heltid eller bara som hobby. Oavsett vad du väljer så måste du ha gått en godkänd utbildning (kostar ca. 6.000) och ha tillstånd av Miljö och Hälsa (följa deras regler samt kostar ca. 2.000 om året).
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Rydström
              • February 2004
              • 107

              #7
              Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
              Ingen katt & hund eller annat trams.
              Tramsigt skrivet - bara för att du inte giller de affärer som säljer hund- och kattillbehör så har det inget med trams att göra.
              Sedan visar du ju inte heller någon större seriositet när du i en annan tråd kallar din framtida konkurrent för en skitaffär (plockade bort inlägget).
              Jag har inte sagt att jag inte gillar de affärerna!
              menar bara att en hel del affärer har mer hund&katt än fisk och jag vill ha en renodlad akvariebutik.

              Affären som finns här är faktiskt dålig. du kan fråga vem som helst här i trakten. De är okunniga om hur man hanterar fisk helt enkelt.
              Senst igår kom jag hem med två ihjälstressade fiskar som de jagat runt i nästan 20 minuter. Håven är ingen visp.

              För det första ser jag inte dem som konkurrent för de har inte så mycke fisk och skulle de sluta med dem så klarar de sig säkert med allt annat.

              Ägaren är kunnig men verkar tyvär inte jobba där så ofta.
              Praktikanter är förvisso billiga men frågan är vad kunderna tycker om det?

              När man inte ens kan se skilnad på hona & hane av en art så skulle jag föredra att ej sälja dem eller kanske beställa dem separat och utforska dem rejält så man vet vad man säljer i sin butik.

              Förstår att du kanske blir sur men kände bara att jag ville upplysa om problemet.

              Tack för din ärliga mening.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                När man inte ens kan se skilnad på hona & hane av en art så skulle jag föredra att ej sälja dem eller kanske beställa dem separat och utforska dem rejält så man vet vad man säljer i sin butik.
                Förstår att du kanske blir sur men kände bara att jag ville upplysa om problemet.
                Inte ens jag jag med säkerhet skilja könen på fjärilciklider.
                Sedan stinker det om man pratar skit om en affär på den ort där man själv bor och själv har tänkt starta en på samma ort.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • cool
                  • October 2002
                  • 1869

                  #9
                  Ok tack kjell
                  Blir nog ingen affär öppnande för min del isåfall det va ju DYRT!
                  Får fortsätta me min hobbyodling
                  Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
                  NY MSN:t__skate@hotmail.com
                  Skorpion och amfibie fantast

                  Kommentar

                  • Rydström
                    • February 2004
                    • 107

                    #10
                    Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
                    När man inte ens kan se skilnad på hona & hane av en art så skulle jag föredra att ej sälja dem eller kanske beställa dem separat och utforska dem rejält så man vet vad man säljer i sin butik.
                    Förstår att du kanske blir sur men kände bara att jag ville upplysa om problemet.
                    Inte ens jag jag med säkerhet skilja könen på fjärilciklider.
                    Sedan stinker det om man pratar skit om en affär på den ort där man själv bor och själv har tänkt starta en på samma ort.
                    det var värst vad man är irriterad då!!!

                    Kommentar

                    • Rydström
                      • February 2004
                      • 107

                      #11
                      Ta bort mina inlägg då om du är så kinkig!!!

                      Kommentar

                      • cool
                        • October 2002
                        • 1869

                        #12
                        Men kjell säge ju bara tll dej fö han e ju moderat o det e ju hans uppgift att det inte ska bli massa förtal o sånt
                        Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
                        NY MSN:t__skate@hotmail.com
                        Skorpion och amfibie fantast

                        Kommentar

                        • robban
                          • February 2003
                          • 322

                          #13
                          "Men kjell säge ju bara tll dej fö han e ju moderat " tror inte att hans idiologiska tankebanor har med hur han agerar som moderator på forumet
                          fånar mig bara lite sorry

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #14
                            han e ju moderat
                            Nej, jag är definitivt inte moderat, snarare moderator vilket är en viss skillnad
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • imported_n/a
                              • March 2002
                              • 194

                              #15
                              Vad är detta för affär då? http://www.skeneciklidhobby.com

                              Kommentar

                              Arbetssätt...