Vilken mardröm!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalejdoskop
    • January 2003
    • 323

    Vilken mardröm!

    Jag vaknade av ett konstigt ljud... 375:an i vårat sovrum började spricka, och det var inga små sprickor heller, de gick från kant till kant! Till sist välte hela akvariet och rummet fylldes med vatten... sen vaknade jag. Gissa om jag kollade akvariet det första jag gjorde? Nån fler som dröm mardrömmar om detta? *ryser*
    Akvarist - javisst!

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=63796
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

    #2
    <b>OM</b> man haft mardrömmar?
    jadå, och inte blir det bättre av att katten börjat fiska genom glasen. Det kan ge upphov till riktigt allarmerande ljud nattetid har jag märkt
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      • May 2003
      • 1831

      #3
      När jag läste dom första raderna så trodde jag inte att det var sant! Men sån tur att det bara va en dröm.
      Med vänlig hälsning
      Alexander

      Kommentar

      • cool
        • October 2002
        • 1869

        #4
        hehe ja brukar drömma att mina grodor kryper upp i sängen*usch*
        En gång flög ja upp o slog huvudet o blombrädan fan va ont det gjorde
        Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
        NY MSN:t__skate@hotmail.com
        Skorpion och amfibie fantast

        Kommentar

        • imported_n/a
          • March 2003
          • 320

          #5
          Jaadu, det är nog alla akvarieägares fasa att sånt händer!Sen är det nog "desamma" om det är 20 eller 200 liters som spricker,som exempel bara,tänk bara då man har haft omkull ett glas vatten,mycket vatten blir det!!!
          M-L

          Kommentar

          • malawi´n
            • August 2003
            • 1643

            #6
            OM!
            Tänk er katastofen när en co2 blandning började pumpa ur vatten ur ett 54 liters kaar under natten. Hela heltäckningsmattan fick tas bort=(
            Därför har jag av praktiska anledningar tagit en paus med växter just nu...
            Björn Forsberg

            Kommentar

            • Annsan
              • January 2004
              • 152

              #7
              Det ni drömmer mardrömmar om har faktiskt hänt mig. Spricka från mitten till ena hörnet på 250 L. Som tur va så hade bara hälften av vattnet runnit ut så fiskarna fick räddas til andra akvarium. Så de välplanerade akvarierna är s.k mix akvarium nu med en salig blandning av olika arter. Slutet gott allting gott....
              Du behöver inte leda mig in i frestelsen...jag kan gå själv

              Kommentar

              • Robot
                • February 2004
                • 1174

                #8
                Känner en som säljer försäkringar som berättade om ett akvarium där ungefär 60 liter hade läckt ut på parkettgolvet... Det golvet hade sen rest sig nästan en meter...

                Kommentar

                • oresare
                  • December 2003
                  • 273

                  #9
                  Den här vändan så har jag haft akvarier sedan en vecka ungefär. Jag har antingen drömt om att vakna i vatten eller att fiskarna attackerar mig. Jobbigast var nästan när jag drömde att två glödbandstetror från minikaret här på skrivbordet hoppade ner i mitt colaglas utan att jag märkte det och jag sedan drack upp dem och kände klumparna i strupen och sedan såg att det saknades fiskar... Sedan dess har jag alltid ställt mina glas väldigt långt därifrån.

                  /olivia

                  Kommentar

                  Arbetssätt...