Misskötning i affär?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Scorpio
    • December 2003
    • 55

    Misskötning i affär?

    Jag vet inte om det är så, men på sidan läste jag att kyssgurami ska va i ett 700 liter stort akvarie (minst). Nu är det så att i den lokala djuraffären så har han en massa akvarier som är runt 50 liter styck. Kan han ha då 10 kyssgurami i en sån? för folk köper ju inte varje dag så att de förflyttas nån annanstans, så de är ju där en väldigt lång tid.
    - Vem gjorde det?
    - Jag.
    - Varför gjorde du det?
    - Kände för't.
  • Patrik_Tq
    • November 2003
    • 674

    #2
    Tycker inte det är så hemskt, en butik kan ju knappast ha en massa akvarier som är på 700l/st.
    Gold? Sånt har jag bara i bilen

    www.audis3.se

    Kommentar

    • Oscar Cederqvist
      • November 2002
      • 6546

      #3
      Det är inga problem att ha små i små akvarium. Det tar ju ganska lång tid innan de blir stora.
      Oscar Cederqvist

      Kommentar

      • Peter
        • January 2002
        • 196

        #4
        sen när måste kyssgurami ha 700L???
        man kan tänka själv ibland oxå, det borde fler prova.
        /Peter

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Fiskarna går ju en relativt kort period i en affär (oftast högst en månad) och i affären befinner de sig ju också i yngelstadiet så det är OK för en kort period.
          Köper man en fisk däremot så är det ju för att ha den permanent och då skall man ju ge den utrymme att växa och att trivas så bra att de ges möjlighet att utvecka ett sunt och naturligt beteende. Hur stort detta utrymme skall vara varierar från art till art, men för kyssgurami är väl runt 700 öiter en rätt så lämplig storlek.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...