Akvarister i Örebro!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Datate

    • August 2003
    • 620

    #16
    ahlin: Jovisst finns det det. Å den i KGA verkar vara ganska bra, vilket är raka motsatsen mot vad jag hört om Örebros förening...tyvärr. Har hörten hel del skit om den föreningen, vilket gör att jag inte tagit kontakt med den...
    MVH /Erik

    "Allting löser sig, frågan är bara när och hur..."

    Besök gärna http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104121

    Kommentar

    • Pär J.
      • March 2002
      • 284

      #17
      Är inte det bästa sättet att bilda sig en uppfattning att besöka Örebros Akvarieförening? Vad andra säger kan ju vara lite si och så.
      Sedan är det ju medlemmarna i en förening som gör den till vad det är och inget "dukat bord".

      Jag tror säkert att du får komma dit en eller två gånger och se om det är något för dig innan de vill att du ska betala medlemsavgift.

      Har själv ingen erfarenhet av just deras akvarieförening men de flesta akvarieföreningar har ju både toppar och dalar eftersom det oftast är ett fåtal som får sköta det mesta och många förväntar sig att allt ska ske utan att göra något. Det bäösta sättet att komma i kontakt med duktiga akvarister är just föreningar och internets alla forum finns ju att tillgå också då.

      /Pär
      Jönköpings Akvarieförening

      Kommentar

      • panzerkat
        • November 2003
        • 170

        #18
        jag bor i örebro, men är inte med i nån förening
        black ghost, afrikansk pilnäbb, pictus, nättetror, sista återstående guppyn, ancistrus.

        Kommentar

        • ali
          • August 2003
          • 13

          #19
          Hej!
          Jag bor i Frövi och är inte med i någon förening.
          Jag handlar oftast på Tropiczoo i Örebro.

          HA RE

          Kommentar

          • chrille_91_3
            • December 2003
            • 409

            #20
            <font color="black">jag bor i örebro och handlar i bra zoo,akvarie källaren och kavarie lagret</font id="black">
            msn: christianedlund1@hotmail.com
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=154639

            Kommentar

            • Martin.M
              • March 2007
              • 117

              #21
              En till Örebroare här, precis vaknat till liv efter 10 år utan akvarium, men nu är ett 260 liters Juwel Vision igång och puttrar
              Last.FM

              Kommentar

              • erik l
                • July 2005
                • 308

                #22
                Jag var på ÖAK s auktion i Lördags och var mycket nöjd.Det finns iaf mycket kunnande där och som de av dessa jag pratat med mycket trevligt folk och glöm inte vilken kunskapsbank så gå på något möte och bilda en egen uppfattning.



                vill bara tillägga att hade jag bott i örebro med omnejd hade jag utan tvekan gått med i öak.

                mvh erik l
                ________________
                mvh erik l

                Kommentar

                • Martin.M
                  • March 2007
                  • 117

                  #23
                  Synd att auktionen inte var en vecka senare bara då jag hunnit få snurr på tanken
                  Får hoppas det blir en ny snart!
                  Har för övrigt varit med i Örebro AK förr i världen, måste vara 10-12 år sedan nu, men det är väl dags att gå med igen. Har en låda med några odlingsdiplom till och med
                  Last.FM

                  Kommentar

                  • abbimicke
                    • May 2007
                    • 599

                    #24
                    Vi bor i Örebro, vi handlar på BraZoo, akvarielagret och Akvariekällaren.
                    Undvik Djurens Center i Marieberg! De lurar folk för att få sälja. När vi var helt nybörjare åkte vi dit och frågade massor, de lurade oss på mycket. Sa tex att det går utmärkt att börja med ett 19 liters akvarium och dessutom ha en massa fiskar i det. Ska man till Djurens Center i MB så ska man inte fråga något, utan veta allt om allt innan.
                    Senast redigerad av abbimicke; 04 June 2007, 09:26. Anledning: Kompletterar
                    http://kiwi.msun.se <- blogg

                    Kommentar

                    • jesper_b
                      • June 2006
                      • 1201

                      #25
                      Hej,

                      Jag bor i centrala Örebro, Där jag även har en lokal för akvariefiskodling.

                      Jag handlar Endast på Brazoo, av givna skäl

                      Jag är medlem i GOC och ska bli medlen i Örebro AK.
                      www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
                      Mina Malar:
                      L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

                      Kommentar

                      • Martin.M
                        • March 2007
                        • 117

                        #26
                        Bra Zoo alltså, får väl ge dom ett försök till, sist jag var där såg jag mest misskötta och sjuka fiskar kändes det som.

                        Mina favoritbutiker är iaf akvariekällarn (servicen!) och djurmagazinet (sortimentet!)
                        Last.FM

                        Kommentar

                        • Danne och Anzo
                          • May 2007
                          • 509

                          #27
                          Vi finns i Vintrosa så vi har inte långt in till Örebro . Handlar aldrig hos någon annan än Akvariekällaren,det var den första vi gick till och vi har varit så nöjda med honom att vi aldrig känt behov av att gå till någon annan butik.

                          Vi är inte medlemmar i någon klubb, får väl se om vi letar på någon i framtiden.
                          600 Liters Malawi
                          129 Liter Saltvatten

                          Kommentar

                          • C.Ciklid
                            • February 2005
                            • 12055

                            #28
                            Ursprungligen postat av Danne och Anzo
                            Vi finns i Vintrosa så vi har inte långt in till Örebro . Handlar aldrig hos någon annan än Akvariekällaren,det var den första vi gick till och vi har varit så nöjda med honom att vi aldrig känt behov av att gå till någon annan butik.

                            Vi är inte medlemmar i någon klubb, får väl se om vi letar på någon i framtiden.
                            Ja, Peder är en riktigt trevlig säljare Själv åker jag ca 8 mil för att handla hos honom.. då är man riktigt nöjd!! Det roliga är ju att han börjat hålla med mera diskus villket jag ger tummen upp för eftersom jag själv är diskus freak! Min familj är nog kända där.. De dära Kolsvaborna igen....

                            //Camilla
                            De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                            Kommentar

                            • Danne och Anzo
                              • May 2007
                              • 509

                              #29
                              Han är kanon! Man kan ställa alla frågor man vill utan att behöva känna sig som ett nöt. Alltid lika trevlig och tillmötesgående, rekommenderar honom varje chans jag får. Utan honom hade jag nog inte varit så intresserad som jag är numera.

                              Vi är för övrigt ursprungligen från Västmanland också, jag från Västerås och Anzo från Surahammar.
                              Senast redigerad av Danne och Anzo; 01 June 2007, 13:58.
                              600 Liters Malawi
                              129 Liter Saltvatten

                              Kommentar

                              • C.Ciklid
                                • February 2005
                                • 12055

                                #30
                                Kom först från Arboga, flyttade till lilla Kolsva. Kul att se några som är lite "närmare" för en gångs skull!!! Men det börjar poppa upp fler och fler runt om i västmanland.
                                De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...