Djurutbildningsansvarig vanvårdar djur!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #16
    (Ursäkta detta blir helt off topic: Vem var den Danska växtexperten som höll föredrag på senaste akvaristikkursen för Zoorf? Det lät ju spännande!)
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • JR
      • April 2003
      • 2112

      #17
      Defdac...gå kursen & se? *lol*
      --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
      http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

      Kommentar

      • defdac
        • January 2002
        • 12751

        #18
        Hihi 8)
        http://www.defblog.se

        Kommentar

        • lysröret
          • October 2004
          • 312

          #19
          drar upp en gammal tråd igen

          Kjell, jag vill bara kolla om du hört den tilltalades version om hur det gick till?
          vet du hur det gått till eller vem som fotograferat?
          Som det är nu slänger du skit på en person som inte kan försvara sig och det är lågt.
          Vet du vem personen i fråga är över huvudtaget?

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #20
            Vad jag i övrgt "känner till" är mest rykten som väl inte skall betraktas som mer än just rykten och därför inte skall tas upp här.

            Detta är ju dessutom nu historia eftersom det hände för 5 år sedan och de allra senaste åren har det varit tyst om det omnämnda företaget, och är det tyst brukar det ju också innebära att allt är nu OK och då borde de fel som tydligen fanns då ha rättats till. Jag vet dock inte om de fortfarande håller kurser, eller om de har slutat. De allra flesta zoohandlare har ju nu gått sina kurser så utbildningsbehovet är ju inte längre så stort.

            Tycker dock fortfarande att det är bra att det finns krav på utbildning, men anser också att det då även borde finnas någon kontroll över hur själva utbildningen går till.
            Idag räcker det i stort sett med att man skickar in en kursplan till Jordbruksverket och får den godkänd - därefter finns ingen som helst kontroll över kvalitén i själva utbildningen.
            Detta är dock en generell synpunkt - och samma "kontroll" borde självklart gälla alla som arrangarera utbildning.

            Man det är väl ungefär samma som när Jordbruksverket kräver att det skall finnas artbeskrivningar på fiskar i affärerna, men sedan finns det ingen som helst kontroll över innehållet i dessa vilket innebär att det finns artbeskrivningar där man kan läsa att en paroonhaj behöver ett 60 liters akvarium etc.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • cattus
              • August 2007
              • 167

              #21
              Det jag vet är att kursverksamheten fortfarande finns kvar, både till kommuner(inspektörer) samt till zoobutiker(veckorkurser, där man har både grund, akvaristik, fågel, reptil, smådjur och gnagare). Men del del av företaget som hade uppfödningen av djur är såld vidare till en annan person, som vad jag har hört sköter det hela mycket bra.
              Allt går om man vill...

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #22
                Ursprungligen postat av cattus
                Men del del av företaget som hade uppfödningen av djur är såld vidare till en annan person, som vad jag har hört sköter det hela mycket bra.
                OK - det var ju bra och det är väl därför som man inte hört så mycket av dom de senaste åren (det är ju mest negativa nyheter som märks, när det funkar bra är det tyst).
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                Arbetssätt...