Allt för konsten - igen!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GooGoo
    • February 2002
    • 2975

    Allt för konsten - igen!

    Så upprepas samma sak igen och konstvärlden (konstiga världen) jublar väl antagligen över insatallationen? De som klappar händerna samt den mycket smaklösa konstnären borde installeras själva - på psyktriatisk klinik!

    http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=10&a=78655
    Har inte en enda firre längre men återkommer ändå hit då och då.
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Problemet ligger väl i konsumenterna? Om ingen köper: ja, då får hon väl lägga ner det projektet. Citat: Ledande gallerier i världens storstäder ropar nu efter hennes konst. I London kostade en kvadratmeterstor bild 28 000 kronor........ Men det står faktiskt inte om någon köpte den.......Vanlig kvällstidningsmetodik. Jag har en uppstoppad nallebjörn här som jag säljer för 5000000, altså är priset 5 miljoner, men ingen kommer förmodligen att köpa den.
    MVH
    Magnus

    min zoon

    Kommentar

    • Daniel Odell
      • November 2002
      • 1595

      #3
      GooGoo är du vegan? Har du bara kläder av icke animaliska produkter?
      fish r friend

      Kommentar

      • GooGoo
        • February 2002
        • 2975

        #4
        Nej orm, jag är inte vegan, har inte bara kläder av icke animaliska produkter men gör allt för att slippa avliva djur själv och speciellt till något så jä-a onödigt som en konstinstallation!

        Att man äter kött behöver rimligtvis INTE betyda att man inte får ha rätt att tycka illa om "nöjesslakt"! Sedan må veganfolket spotta på mig så mycket dom vill!

        Har inte en enda firre längre men återkommer ändå hit då och då.

        Kommentar

        • gosatta
          • December 2002
          • 2669

          #5
          Personligen tycker jag då att alla som äter/klär sig i djur både ska kunna slakta och/eller se slakt för att kunna komma därifrån med moralen i behåll.

          /Mats som undviker att klä sig i djur så långt som det är möjligt men som har varit med vid slakt av både grisar och kor.
          /Mats Åhrman
          http://www.gosatta.org
          http://www.stockholmsciklidklubb.com
          http://www.ciklid.se

          Kommentar

          • GooGoo
            • February 2002
            • 2975

            #6
            Personligen tycker jag då att alla som äter/klär sig i djur både ska kunna slakta och/eller se slakt för att kunna komma därifrån med moralen i behåll.
            Naturligtvis, men nu bor vi ju i ett land där slakt skall ske på slakterier och vill jag äta kött till middag är jag hänvisad att handla detta i affär.

            Det jag vänder mig emot är fortfarande nöjesslakt.
            Har inte en enda firre längre men återkommer ändå hit då och då.

            Kommentar

            • M.W
              • November 2002
              • 393

              #7
              Vad ska man säga....mer medicin till alla sjuka människor med för mycket fritid, fast vad ska man säga om dom som köper denna konst och hänger upp på väggarna????
              Har man råd med konsten borde man kunna slanta lite till en psykolog.
              If everything seems under control, then your not going fast enough - Mario Andretti

              Min blog
              PlantSwap

              Kommentar

              • GooGoo
                • February 2002
                • 2975

                #8
                GooGoo? Med risk att få en rejält infekterad debatt... Men jag är nyfiken på din definiton av "nöjesslakt".
                Jo, infekterad debatt brukar det ALLTID bli när vi som väljer att äta kött reagerar på dylika saker. Vi har liksom ingen som helst rätt att känna avsmak, än mindre att yttra oss eftersom vi betraktas som lika stora bovar som de som slaktar, avlivar eller jagar <font color="red">för det höga nöjets skull</font id="red">.

                Att avliva djur för en konstinstallation, oavsett motivet är enligt mitt sätt att se det oförsvarbart! Att däremot göra det för att majoriteten av oss väljer att äta kött och det därför finns en efterfrågan, samt att det görs under kontrollerade former - helt okej.

                Sedan kan man diskutera om det är rätt att äta kött överhuvudtaget, men den krassa verkligheten är ju sådan att de allra flesta faktiskt väljer att göra det. Så kontentan av det hela är nog att vi är bovar och banditer nästan allihop.

                Det finns även vissa veganbovar, de som släpper ut pälsdjur till en garanterad död, frågan är om det är bättre?
                Har inte en enda firre längre men återkommer ändå hit då och då.

                Kommentar

                • jolon
                  • December 2002
                  • 1075

                  #9
                  Återigen så har en konstnär blivit uthängd för att folk inte ser förbi det första steget (och självklart det mest uppenbara) i installationen, efter att ha läst artikeln så verkar det som om hon vill få igång en debatt om vad som skiljer olika djur i vårat sätt att se på dom,, vilka är värda att känna empati för? Är en orm lika mycket värd som en gullig kanin eller är en tropheus mindre värd än en golden nugget? Personligen så tycker jag att det här uttrycket för konst antagligen är ett av dom viktigaste när det gäller hela diskutionen om djurens rätt

                  I dagens läge verkar det bara vara djur med ögonbryn som är värda att skyddas från människans onda slaveri...
                  My internet should be readonly.

                  Kommentar

                  • Bilbo
                    • February 2002
                    • 2119

                    #10
                    Någonstans långt inne i mig håller jag med dig jolon, men personligen tycker jag att konstnären, vars enda mål är att tjäna pengar, har gjort fel. En konstnär är som vilken arbetare som helst, den enda skillnaden är att han/hon får göra i stort sett vad som helst för att få in sina kronor till mat. Detta kan konstnären förkläda genom att säga att det är konst, eller att flumma lite om att han/hon vill visa hur dubbelmoralisk mänskligheten är.
                    Dessa s.k "konstnärer" är profithungriga människor fulla av bullsh*t, problemet är bara att de som anser sig tillhöra "kultureliten" inte vågar erkänna det.
                    // Magnus
                    Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                    Kommentar

                    • gosatta
                      • December 2002
                      • 2669

                      #11
                      GooGoo nej men det är precis samma sak att slakta för nöjets skull som det är att ha kläder av djur på sig för nöjets skull.

                      Mat är mat och djurhudarna skulle jag gladerligen använda om jag hade slaktat djuret själv men inte annars.
                      /Mats Åhrman
                      http://www.gosatta.org
                      http://www.stockholmsciklidklubb.com
                      http://www.ciklid.se

                      Kommentar

                      • GooGoo
                        • February 2002
                        • 2975

                        #12
                        GooGoo nej men det är precis samma sak att slakta för nöjets skull som det är att ha kläder av djur på sig för nöjets skull.
                        Absolut, men det är svårt att låta bli skorna. Skor av syntetmaterial funkar inte för alla tyvärr och då återstår endast de som är tillverkade av djurskinn. "Flådiga" pälsar däremot, helt onödiga då man kan klä sig varmt och gott med t.ex. yllekläder.
                        Har inte en enda firre längre men återkommer ändå hit då och då.

                        Kommentar

                        • Niizze
                          • February 2003
                          • 206

                          #13
                          Jaha, jag äter djur, men jag leker inte med maten.

                          Mus fötter i filmjölken "skeppet sverige har kantrat" (inte konstigt med så många idioter som går lösa).

                          /Niizze

                          Kommentar

                          • Olle A
                            • January 2002
                            • 1661

                            #14
                            Ännu en sjuk "konstnär" som har lyckats få den uppmärksamhet hon var ute efter...

                            Olle

                            Kommentar

                            • aquan00b
                              • September 2003
                              • 140

                              #15
                              Osmakligt o sjukt.!!!!
                              Vad kommer härnest människor(lik),,..!!!/

                              Kommentar

                              Arbetssätt...