Sorgebesked - Zoopetmedlem har gått ur tiden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Sorgebesked - Zoopetmedlem har gått ur tiden

    Jag har nåtts av det fruktansvärda beskedet att en uppskattad och populär zoopetmedlem har avlidit.
    Det gäller Maliin (Malin Sandberg) som i sin medlemspresentation här på zoopet hade lagt in detta citat

    "Den stora tragedin är inte de onda människornas brutalitét utan de goda människornas tystnad.
    Martin Luther King"

    Malin var en god människa som verkligen inte var tyst utan med entusiasm ställde upp för såväl människor som djur. Tyvärr tystande hennes röst alldeles för tidigt.
    I första hand var Malin aktiv på www.akvarieguiden.nu och den som vill framföra sina kondoleanser är välkommen att göra det på en speciell sida som Akvarieguiden har lagt upp - http://www.akvarieguiden.nu/stammisar.php?go=visastammis&id=4327
    Kjell och Christian
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • kia
    • August 2003
    • 366

    #2
    Jag var inte bekant med Malin. Men när jag läser om henne förstår jag att vi alla har gått miste om en fantastisk ung människa. Jag väljer att inte skriva i kondoleans-länken eftersom jag inte haft någon personlig kontakt med Malin, men jag återger två dikter av Karin Boye, som jag tycker återger lite av den stämning jag får när jag läser om Malin, hennes äventyrliga och beröm värda livsstil!

    ---

    Den mätta dagen, den är aldrig störst.
    Den bästa dagen är en dag av törst.

    Nog finns det mål och mening i vår färd -
    men det är vägen, som är mödan värd.

    Det bästa målet är en nattlång rast,
    där elden tänds och brödet bryts i hast.

    På ställen, där man sover blott en gång,
    blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

    Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
    Oändligt är vårt stora äventyr.

    ----------------------------------

    "Hur känns det, när man får vingar, då man är död, säg, mor?"
    "Först kröker ryggen på sig, den växer så bred och stor.

    Sen blir den tyngre och tyngre. Det är som man bar ett berg.
    Det rister och det brister i revben och kotor och märg.

    Så rätar den upp sig med ett ryck och bär allt, allt.
    Då vet man, att man är död nu och lever i ny gestalt."

    -----------------
    Nybörjare, Nivå II .
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=121760
    "Den som inte gör några misstag gör vanligtvis ingenting alls".

    Kommentar

    • Pelle__k
      • March 2003
      • 646

      #3
      Jag kände inte Malin!
      Men en sak är klar,att en mäniska vid den unga ålder inte ska försvinna så tidigt. Jag känner för de anhöriga och blev riktigt nedstämd när jag läste det oerhörda beskedet!
      Vi ses,malin!
      www.discusklubben.se
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73101

      Kommentar

      • GooGoo
        • February 2002
        • 2975

        #4
        Vi lider så med Malins föräldrar. Att få besked om att ens barn har råkat ut för en olycka är fruktansvärt. Vi vet, eftersom vi för en månad sedan drabbades av just detta med vår lilla Natta. Ovissheten innan vi fick se henne på intensiven var ohygglig eftersom vi inte visste om hon skulle överleva. Vi, i motsats till Malins mamma och pappa hade änglarna med oss och är så lyckliga att vår tjej klarade sig, men jag tror att vi trots allt kan förstå lite av den oerhörda smärta dom nu känner.

        Allt sedan Nattas olycka har jag ansträngt mig för att känna efter hur det hade varit om hon hade avlidit av sina skador, för att kanske kunna förstå andra som drabbas av det allra mest fruktansvärda och det gör riktigt ont. Man blir ständiigt påmind om sitt barn, dygnet runt och överallt i alla situationer. Det Malins föräldrar nu går igenom tror jag ingen riktigt kan förstå eftersom dom drabbats av två mycket svåra förluster. Måtte dom nu bara orka.
        Har inte en enda firre längre men återkommer ändå hit då och då.

        Kommentar

        Arbetssätt...