Hornbach - Göteborg

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vbg-Micke
    • September 2003
    • 13

Hejsan Göteborgare!

Någon som varit på Hornbach och vet vad dom tar för Juwel Rio 400?
    Jag har kollat på Herkules och det verkar som deras pris är oslagbart!

MVH Micke.

Kommentar

• MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

Ursprungligen skickat av Vbg-Micke
      Hejsan Göteborgare!

Någon som varit på Hornbach och vet vad dom tar för Juwel Rio 400?
      Jag har kollat på Herkules och det verkar som deras pris är oslagbart!

MVH Micke.
      som jag sa i en annan tråd, ring till dom och hör.. dom hjälper dig gärna.. inann du sitter i en bil hit jag tror starkt på att det é beställningsvara det...
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

Nunc Est Bibendum

Kommentar

• MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

Ursprungligen skickat av gogar
        Eller också tröttnade han på skattemyndigheten och ansvar och arbetstider och inte veta vad han skulle få i månadslön et c.......
        Alla fåmansföretag läggs inte ner eller säljs för att de går dåligt.
        hmm, konstigt att man bara tröttnar efter 20 år, jag menar kanske mer på att det gick dåligt för honom på ett eller annat sätt...
        vara kung och sedan bli lakej, nä... dom akvarister jag handlar hos skulle nog hellre spola ner alla sina fiskar i toan innan det skedde....
        men men, onekligen bra priser på rötter det har dom... fasta priser inte kilopriser!

Nunc Est Bibendum

Kommentar

• JR
          • April 2003
          • 2112

jag gillar varken herkules eller hornbach.
          tacka vet jag nols ciklidhobby, ciklidleken, zoomässan och ciklidkällaren..mycket trevligare affärer! i vissa fall de som jobbar/äger stället & vissa fall sortimentet, och i vissa fall bådeoch =)
          Sen är det inte bara priset som är viktigt.. vissa affärer ger så otroligt dålig information att jag inte skulle handla där knappt om jag fick skiten gratis =)
          jag premierar gärna en affär som är duktig på det de sysslar med och bryr sig om djuren.det är värt extra pengar.. och jag får ju friska djur i slutändan med.. och kanske tjockare glas i akvariet? =)
          --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
          http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

Kommentar

• salo
            • January 2002
            • 108

Hornbach har ju prisgaranti så det kommer att bli billigare. Herkules tar ju 5695:- för ett RIO 400 (har precis själv köpt ett) vilket i sig är ett kanonpris efter min lilla webbundersökning.

Hornbach fixar ju även hemkörning (om man bor hyfsat nära) mot ersättning. Det mesta talar ju därför för Hornbach.

Jag valde dock den lite lokalpatriotiska och småföretagarvänliga linjen att köpa det på Herkules pga den trevliga personalen, lättare att få råd och hjälp om något skulle strula och just det faktum att det är ett litet, kompetent företag som har funnits länge och förmodligen kommer att finnas länge till om de klarar konkurrensen från steroidaffärer som tex Hornbach. Detta trots att det förmodligen blev ett par hundralappar dyrare.

Alltå, akvarieprylar/fiskar hos någon av göteborgs med omnejds bra akvariehandlare, kakelplattor och verktyg på Hornbach, så tråkig är jag. (Sanden kommer dock at inhandlas på Biltema ;-) )

/Jonas

Kommentar

• ClaesE
              • December 2003
              • 101

Jag måste hålla med Salo på alla punkter men framför allt att personalen på Herkules är otroligt trevliga och kunniga.
              Vh
              Claes
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=139672

Kommentar

• Thomaslj
                • May 2003
                • 704

Hej!, jag undrar hur man lättast kommer till Hornbach utan att köra bil?
                Går det bussförbindelser?
                Är det långt att gå från närmsta bussförbindelse?
                Vilken linje ska man i så fall åka?.

Tacksam för svar!
                http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

Kommentar

• bjurstrom
                  • March 2003
                  • 233

ta spårvagn till backaplan (hjalmar Branting platsen heter det väl?). Därifrån är det bara att gå. Inte så värst långt. Ligger ju bara en liten bit bakom backaplan (Åt motsatt håll jämfört med Herkules).

Andreas
                  min sida på zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=264826

Kommentar

• Thomaslj
                    • May 2003
                    • 704

Så det är inte så långt att gå?, Frågade min bror som bor i gbg och han sa att det va en jävla bit o gå om han förstod vägen rätt, men sen e han visserligen väldigt lat=/.

Någon här som gått dit från backaplan som har en uppfattning om hur långt det är?

http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

Kommentar

• bjurstrom
                      • March 2003
                      • 233

Gissar att det är ca 800 meter från hållplastsen Backaplan till herkules. Och kanske 1200 meter från hållplatsen till Hornback.Tar kanske 10 min. att gå.

Andreas

Kommentar

• JR
                        • April 2003
                        • 2112

det går en buss, kommer inte ihåg vad den heter, som stannar inte så långt från hornbach. ring västtrafik så hjälper dom dig gärna.
                        och detta med prisgaranti..om nåt kostar 40 kr på hornbach & 30 nån annanstans, och man inte orkar åka dit..så måste man ju ändå bevisa på nåt sätt att det är billigare nån annanstans..orkar man det för en tia? och det är mest tyska märken..hur skall man hitta billigare saker med de märkena i sverige?
                        jämför jag med priser i tyskland så blir det ännu obegripligare då allt är mycket billigare där än på hornbach...

Kommentar

• MagicFingers
                          • November 2003
                          • 3136

Var på Hornbach idag (ovanligt!) prisgarantiade 2 st guldancistrus (é ju inga privatpersoner i gbg som vill sälja några!) 27:-/st mot 59:-/st innan garantin..

RIO 300 sålde dom för 3295:- på Hornbach, någon 400 såg jag inte:/,

kolla med västrakin
                          minnelundsvägen ligger ju hornbach på..
                          hmm tetra och eheim må vara tyskt, men det é rätt välkännt tycker jag!,,,

Nunc Est Bibendum

Kommentar

• JR
                            • April 2003
                            • 2112

jag tänkte mest på allt annat, småpill..mat & grejer..

Kommentar

• bjurstrom
                              • March 2003
                              • 233

En hel del identiska prylar som på andra ställen finns det, så nog ska det gå att utnyttja prisgarantin.

men jag tycker det är kul att de har "tyskt sortiment", ger mer mångfald, än om alla kör med "svensk" standardutrustning (de flesta svenska akvarieaffärer har ju ungefär samma grejer vad gäller utrustning). Finns olika tänk i Tyskland och sverige vad gäller akvaristik. T.ex. verkar de sällan ha täckglas i Tyskland (pga högt elpris? täckglas som stjäl ljus) utan kör med heltäcknade ramp och de har inte heller frigolit under utan svart tunn plastmatta och de verkar inte ha några aluminiumramsakvarier, osv.

men lita inte på att de har lägst pris på allt. Det har de inte. Långtdärifrån. De verkar räkna kallt med att få utnyttjar prisgarantin. De har inte direkt gjort en prisjämförelse med övriga affärer, utan verkar sätta priserna helt utan att kolla upp konkurrenternas priser. Riktigt billiga på en del saker, dyra (jämfört med Herkules) på annat.

Andreas

Kommentar

Arbetssätt...