Hornbach - Göteborg

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JR
    • April 2003
    • 2112

jag tycker personalen är bättre än själva affären faktist.. och det här med prisgaranti..de säljer ju mest tyska grejer, hur skall man hitta nån som säljer det billigare i sverige?
    jag såg massa saker som är billigare i andra affärer, men vem orkar jobba sig när det är en tia det skiljer?
    tycker det är en för stor affär som har för mycket andra saker, de borde satsa mer på dem istället =)
    --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
    http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

Kommentar

• mats m
      • September 2002
      • 515

Hej.
      Var och kollade i måndags, tyckte allt verkade bra tills jag kom till dvärgcikliderna,då sprack helhetsintrycket,jag frågade killen där på Ap. macmasterin, han sade till mig att det var honan som stod under en sten vilket va totalt fel,pekade på honorna och sade att det var hannar.Man bör nog tänka sig för om an skall ha fisk därifrån.
      MVH Mats
      http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

Kommentar

• Zaphi
        • November 2003
        • 724

Hornbach är bra på många sätt, men inte på akvariefiskar! De har ganska dåligt sortiment och fiskarna är ofta sjuka/medicineras, "förkylda" skriver de. Prisgaranti är lite skumt, deras EHEIM 2252 kostar över 1200kr tror jag, kostar 795kr eller så på herkules. Däremot skall jag springa o köpa 10 små helglaskar där inom kort, billiga och bra, inga täckglas dock, men vem behöver det till yngelkar? Lite överdimensionerat tjockt glas också, vilket jag gillar.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• bjurstrom
          • March 2003
          • 233

ja, helglasakvarierna var intressanta. Mycket bra pris och rejält tjocka glas. Men det är inga täckglas alltså, det kostar ju lite att köpa till i så fall.

Om prisgaranti. Som flera andra säger, så verkar de inte vara billigast på allt, långt därifrån, så det gäller att ha koll på priser om man vill ha det bästa. De räknar väl med att få kollar runt om priser och utnyttjar garantin? Men ska man t.ex. ha ett märkesakvarium, så vet man att man får Sveriges bästa pris om man har koll, så ingen idé att åka långt för att eventuellt få billigare...

Andreas
          min sida på zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=264826

Kommentar

• Marie J
            • January 2004
            • 10616

Ansvarig för akvarieavdelningen har haft eget akvariat affär i 20 år så han kan massa.

Ni som nu åker dit kan kanske tycka att det är lite urplockat men de har ett större sortiment på hösten. Sommarhalvåret ska de satsa på dammfiskar och deras dammar. Ska du åka långt är det värt att ringa och kolla om de har just det akvariet du är ute efter. De har så många olika märken så det är en omöjlighet att hålla alla märken samt i olika literantal hemma.

Utnyttja prisgarantin! Hercules säljer sina tetror nu för 39 kr/10 st men det är inte ordinarie pris utan ett tillfälligt rea pris. Säga om herkules är att de är mycket duktiga där med.

/Marie.

Min zoon Mina hundar Min Dagbok
            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

Kommentar

• Stingray
              • January 2004
              • 35

Såg att Herkules hade billiga kar nu. Jag som aldrig har haft akvarium och tänkte köpa ett nu. Jag hade tänkt mej ett 110 liters på Hekules. Dom hade ett start paket för 799:- och ett Juvel starpaket på 110 liter med möbel för 1450:-. Vad tycker ni som har akvarium? Vilket är bäst? Eller är dom billigare på Hornbach?
              H: Aron
              "You can pick your friends, you can pick your nose but you can´t pick your relatives" /Booger

Kommentar

• Toyan
                • August 2003
                • 19

har dom en webb adress eller är det bara butik
                bara undrar
                420 discus skalare
                260 malawi
                150 duboisi
                140 jaguar
                103 ej bestämt

Kommentar

• tandino
                  • January 2004
                  • 7

Herkules har en enkel hemsida på http://www.herkuleszoo.se.
                  I butiken finns mycket mera och till mycket bra priser.

Kommentar

• ray
                    • January 2002
                    • 954

Även Hornbach har hemsida:
                    http://www.hornbach.com/home/se/html/fs_root.html
                    ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

Kommentar

• gogar
                      • November 2003
                      • 365

Jag kombinerar både Herkules och Hornbach med andra.... En del är bra och billiga på vissa saker och andra på annat. Även om jag får erkänna att jag har en viss förkärlek för Herkules pga att jag handlat där sedan Adam var länsman.... Har haft väldigt få problem där och priserna håller vid en jämförelse med andra.
                      Mvh Håkan
                      - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

Kommentar

• MagicFingers
                        • November 2003
                        • 3136

Ursprungligen skickat av Marie J
                        Ansvarig för akvarieavdelningen har haft eget akvariat affär i 20 år så han kan massa.
                        HMM?. får man fråga VILKEN affär han har haft?...kan ju inte ha gått för bra då han jobbar på hornbach nu.... eller?...
                        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

Nunc Est Bibendum

Kommentar

• gogar
                          • November 2003
                          • 365

Eller också tröttnade han på skattemyndigheten och ansvar och arbetstider och inte veta vad han skulle få i månadslön et c.......
                          Alla fåmansföretag läggs inte ner eller säljs för att de går dåligt.
                          Mvh Håkan
                          - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

Kommentar

• bjurstrom
                            • March 2003
                            • 233

Det är nog få som tjänar bra med pengar på att ha egna akvarieaffärer. Någon enstaka gör stora pengar, men de flesta tjänar nog från ok till uselt. Sedan vet jag inte om de direkt tjänar bra på Hornbach heller, men de riktigt dåliga jobben finns sällan hos stora företag, utan hos småföretagen.

Andreas

Kommentar

• tandino
                              • January 2004
                              • 7

På Hercules hemsida finns inte så mycket men på Hornbach hemsida finns ju ingenting.
                              Så här står det på hemsidan sen oktober:
                              Vi utvecklar och uppdaterar kontinuerligt vår hemsida. Inom en snar framtid kommer du att hitta all information gällande vårt företag.
                              Jag undrar vad snar framtid gäller för dom?

Kommentar

• bjurstrom
                                • March 2003
                                • 233

Det verkar som tråden har utvecklats till dels en tävling mellan Hornbach och Herkules och dels allmänt okonstruktivt gnäll över petitesser (som vanligt) ;-)

Att debattera om vem som är bäst känns rätt meningslöst. Jag har inget behov av att försvara vare sig Herkules eller Hornbach eller någon annan affär. Sedan vet jag inte hur det skulle kunna avgöras. Det är enorma skillnader mellan dem, de är helt enkelt bra och mindre bra på olika saker. Herkules har sina starka sidor där de är klart bättre än Hornbach, men Hornbach har flera "variabler" där de slår Herkules med hästlängder. och de har stora skillnader i sortiment. Så det bästa är givetvis att handla på flera olika ställen...

Andreas

Kommentar

Arbetssätt...