upprörd över reklamen!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zingo_boy
    • August 2002
    • 983

    upprörd över reklamen!

    jag är fruktansvärt upprörd, kanske lite väl överdrivet, över en reklam film. det är en reklam för ett laser vatten pass. i slutet av reklamsnutten ser man ett akvarium med diskus OCH korallsand med ett korall skelett i mitten (de var de jag uppfattade de som).

    vad har ni för åsikter om detta?
  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    #2
    har sett den, tycker oxå det är förkastligt...
    men vad kan man göra?? =(

    tråden om fjärilars lek!

    Kommentar

    • zingo_boy
      • August 2002
      • 983

      #3
      STOPPA REKLAMEN! nä, men min mamma vart helt psykad när jag sa de. hon fattade ingenting. hennes reaktion när jag sa de va typ "va, hur kan du lägga märka till sånna saker?" de va ju bara en sak som alla akvarister måste kunna se att de inte stämmer med diskus i ett kalkakvarium!

      de komiska med de hela var ju de att jag först tänkte att, "jävlar vilket fint akvarium." men så fel jag hade. jag såg sen att de va helt fel.

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #4
        Vilken kanal går den på?
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        • davidmon
          • September 2003
          • 62

          #5
          Då är man inte ensamm om att ha sett och blivit upprörd över den reklamen...

          Den får på de flesta reklam kanaler 3,4,5
          Mesonauta insignis,Cryptoheros sajica, Panaqolus maccus
          Zoonen http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=204614

          Kommentar

          • zingo_boy
            • August 2002
            • 983

            #6
            z-tv får du inte glömma, tv-4 plus är inte heller att lägga på hyllan.

            Kommentar

            • B-ianca
              • February 2003
              • 618

              #7
              Jag blir i så fall mer upprörd över reklamen där de låter en firre ligga på stranden och kippa efter andan, även om den har ett lyckligt slut.
              -----------------------
              B-ianca/www.frogpage.se
              http://leguaner.se
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=71680

              Kommentar

              • Karon
                • January 2002
                • 3170

                #8
                Börjar man sätta upp en hylla som dom gjorde kan dom nog ha vad som helst i ett akvarium.
                Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

                Kommentar

                • katta
                  • December 2002
                  • 385

                  #9
                  Hemmafixarnörd som jag är prenumeraerar jag på Äntligen hemma (kanske en aning tantigt åxå *L*)

                  I nyaste nummret reagerar jag varje gång jag bläddrar, de har inredningsförslag varav ett går i orange.
                  Nånstans i rummet står en guldfiskkupa med illorange kross, innehållande två ganska stora svarta slöjstjärtar...klassikern så att säga...
                  Kan ju hoppas att det bara var tillfälligt för att det skulle se fränt ut på bild
                  ** http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75273 **

                  Kommentar

                  • soulseller
                    • March 2003
                    • 28

                    #10
                    Men kom igen, de e en reklam film där fiskarna är inlånade under en kort stund. De e la inget o bry sej om, så surt me dom här världsmästar attityderna som finns här. Jag tror ju inte precis folk springer o köper en massa discusar o korallgrus pga. detta. Tyckte det mest var kul att det var discusar med på en reklamfilm. Ni får självklart tycka vad ni vill,,o jag oxå. jag tycker iallafall de finns bra mycke större bekymmer här i världen en detta.
                    ha de bra me er gnällspikar
                    //Eric Royal
                    Eric Royal

                    Kommentar

                    • Igelkott
                      • June 2003
                      • 214

                      #11
                      haha. Men akvarium (eller skålar) är inte ren design som en del av en inredning heller.!!. Men det där paret på TVn hade kanske precis skaffat sig discusar och visste inte allting än. Kanske inte så troligt men jag ger dem en chans.
                      Är inte detta en japan?

                      Kommentar

                      • Mogwai
                        • November 2002
                        • 3021

                        #12
                        Oooh...det känns skönt att veta att man inte é ensam i detta universum att "lägga märke till" om det é ett akvarium mé i en raklamfilm, vad det é för slags fiskar där i, hur det é inrett osv osv.

                        Kan härmed övertyga min sambo mé att jag inte é fullkomligt vilse i planeten ju....*ler lyckligt*
                        Den reklam som jag sett mé ett akvarium inblandat i bakgrunden é den för den ultratysta dammsugaren eller vad den nu heter..*s*
                        Då den lilla flickan går opp mitt i natten för att hämta sin nalle som sugits till dammsugarmunstycket....de har ju "glömt" att stänga av den för att den just é så tyst juu !! *s*
                        i bakgrunden bakom dammsugaren så står ett akvarium....upplyst...mitt i natten....eeeh ??? Ska nog föreställa ett saltvattensakvarium oxå....jojomensan. Det é blågrön belysning i det......
                        Tji sömn för dessa fiskar alltså...*s*
                        Sen så...så fort man ser ett akvarium i nån scen på TV så....tittar man ju som en galning för att se vad det é för slags fiskar i det !!
                        Skönt att höra att man inte é ensam på detta klot om att va sån som man é ju...*ler*

                        Kommentar

                        • Mariaa
                          • January 2002
                          • 591

                          #13
                          Hej!
                          Hur kan du vara så säker på att det är korallsand i akvariet med discus zingo boy????? Jag har vit sand som sere ut såoch den innehåller inte kalk!
                          Mvh Maria

                          Kommentar

                          • Bilbo
                            • February 2002
                            • 2119

                            #14
                            Jag hade tänkt skriva det tidigare men ville inte vara en besserwisser, men nu gjore Mariaa det istället.
                            // Magnus
                            Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                            Kommentar

                            • Oscar Cederqvist
                              • November 2002
                              • 6546

                              #15
                              Har fortfarande inte sett reklamen
                              Oscar Cederqvist

                              Kommentar

                              Arbetssätt...