Vem var i Sundbyskolan idag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jocke89
    • July 2003
    • 74

    Vem var i Sundbyskolan idag?

    Vem var i Sundbyskolan idag? och vad köpte ni? Jag köpte ett par "kap lopez", daphina och jag vann på lotterna
    74 Liter- Humlamalar och rödciklider.
    Ska byta över till saltvatten snarast
  • AndreasN
    • July 2003
    • 2732

    #2
    Jag var inte där men vad vann du? *nyfiken*
    540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Jag var där. Köpte Bedotia geayi, men när jag kom hem visade det sig att hanen hade söndertrasad underkäke - bara att avliva. Missade Fundulopanchax. Impulsköpte Xenotoca eiseni, och när jag kom hem upptäckte jag att det är den grymmaste fenätare jag nånsin sett - får försöka sälja den imorgon igen. Jag kan inte ha fisk som får tigerbarber att framstå som snälla och välanpassade.

      Synd å skam, de var väldigt fina allesammans, men jag verkligen lider för den jättefina Bedotia-hannen. Gissningsvis har han fastnat i hörnet på påsen och slitit lös underkäken.

      Men resten av inköpen var bra: mikromask, vinägermask, äppelsnäckor (nästa yngel-runda skall inte svälta!), lite lätta växter åt svärföräldrarna, och, get this, <b>Najas marina</b> som jag letat efter så länge!

      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Jocke89
        • July 2003
        • 74

        #4
        Jag fick välja mellan det som var kvar och ja valde "tropica master grow"
        74 Liter- Humlamalar och rödciklider.
        Ska byta över till saltvatten snarast

        Kommentar

        • Corydoras mad
          • April 2003
          • 1686

          #5
          <font color="red">Jag tänkte åka dit, men jag gjorde det aldrig... tyvärr...

          Fanns det några Corydoras, vilka arter i så fall?</font id="red">
          /Mathias
          The Corydoras freak

          Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Det fanns säkert 10 påsar Corydoras. Fyra-fem arter, minns inte vilka.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Corydoras mad
              • April 2003
              • 1686

              #7
              <font color="red">Aj då... du kommer inte ihåg något pris?</font id="red">
              /Mathias
              The Corydoras freak

              Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                Mja, det varierade väldigt mycket. Mellan 50 - 100 bagis per påse med 1 - 4 fiskar.

                Generellt kan man säga att ju ovanligare fiskarna var, desto prisvärdare blev de. De vanligaste fiskarna, typ scalare, svärdbärare, och fjärilsciklid, gick ibland för mer än vad de kostar i affär, medan rarisarna, som Microctenopoma och några killisar, oftast gick för 20-30 spänn.

                Jag undrar fortfarande vad de fyra "Danio ?" var för nåt.
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • Ola paul
                  • March 2003
                  • 432

                  #9
                  Azur, du skrev danio, dom hette inte Jättedanior?

                  Mvh Ola
                  Ola Lindeberg.
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75527

                  Kommentar

                  • Azur
                    • March 2003
                    • 12946

                    #10
                    Tja, de såg ut som Devario devario, men hade längre skäggtömmar än jag nånsin sett på såna, uppemot halva kroppslängden. Det kan iofs ha varit Danio aequipinnatus eller Devario devario ändå, men det såg mystiskt ut.
                    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                    Kommentar

                    • varg
                      • August 2002
                      • 1002

                      #11
                      vet ni när det är nästa gång??
                      Zoon

                      Kommentar

                      Arbetssätt...