Ny här!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • skadedjur
    • September 2003
    • 188

    Ny här!

    Hej!
    Mitt namn är Karolina, är 17 år gammal och som synes ny här på forumet...
    Jag har varit intresserad av fiskar (och andra djur) i hela mitt liv. Har haft allt från Guppy och Neontetra, Black Molly och Kuhlii-ål till Kyssgurami och Piraya! För närvarande har jag ett vanligt 250-liters akvarium samt ett 6-kantigt på ca. 80 liter. De enda fiskarna jag har är 3 st Svärdbärare, två honor och en hane... lite ensamt, kan tyckas, men jag är i full färd med att bygga upp en ny, häftig miljö i det större akvariet... så ska jag klart köpa fler fiskar när allt är all set and done!
    Hoppas att jag kan lära mig en del av er här! Min pappa var en riktig akvarieexpert och lärde mig allt jag behövde veta om temperaturer, fiskarter, kalkhalt, doppvärmare och PH.
    Tyvärr gick han bort i somras i sviterna av en hjärtattack. Nu snurrar det en massa frågor i mitt huvud, för plötsligt har jag ingen pappa att terrorisera med akvariefrågor längre...

    Ha det bra alla fiskälskare!
    // Karolina //
    "Never underestimate the power of stupid people in large groups."
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #2
    hej och välkommen! Det är bara att fråga på i forumet om du undrar över någontin. Det va tråkigt det där med din pappa...


    mvh/Glenn
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • Millas
      • February 2003
      • 204

      #3
      <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Hej Och välkommen!!
      Här kan du fråga om allt och få svar på det mesta.

      Jag är relativt ny jag oxå, och jag frågar på om allt... får hjälp och råd och tips.. Så du har helt klart kommit rätt!

      Tråkigt med dig Pappa!! Jag förlorade min när jag var 20 år i hjärntumör.

      Mvh Milla

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #4
        Jag förstår dig, jag har samma problem när det gäller trädgårdsskötsel, ingen papps att ringa :-(

        Här på Zoopet hoppas jag du kan finna lite pappssurrogat på akvariefronten... vi gör allt för att hjälpa till. Dessutom verkar det som om du har en hel del att ge oss också, med dina erfarenheter.
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        • imported_n/a
          • September 2003
          • 112

          #5
          Han har det säkert bra med fiskarna där uppe i himlen
          Jag har BÄSTA fiskar!

          Kommentar

          • kia
            • August 2003
            • 366

            #6
            Hej Karolina. Jag är också rätt ny här. Jag har inte haft någon akvarieexpert runt mig, vare sig nu eller tidigare så jag är helt beroende av det här forumet....

            Min mamma gick bort i cancer i våras. Trots att jag är mer än dubbelt så gammal som du så var det fruktansvärt. Det måste vara ännu svårare för dig! Så småningom släpper den värsta sorgen och då minns man ju det roliga man haft tillsammans. Akvariehobby t.ex. Inte det sämsta!

            Väl mött!!
            Nybörjare, Nivå II .
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=121760
            "Den som inte gör några misstag gör vanligtvis ingenting alls".

            Kommentar

            • skadedjur
              • September 2003
              • 188

              #7
              Tack alla! Verkar vara ett riktigt toppenforum med många trevliga, och kunniga, människor. Underbart!
              // Karolina //
              "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

              Kommentar

              Arbetssätt...