hjortgatans zoo - leveranstider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imshee1
    • August 2003
    • 125

    hjortgatans zoo - leveranstider?


    förra veckan gjorde jag min första beställning från hjortgatans zoo, på hemsidan stod det att det för närvarande var mycket kraftig orderingång och att det kunde dröja 'någon dag extra'.
    fick för ett par dagar sedan ytterligare ett mail om att få '105 rabatt' (10%, 10,5%, 105 kr??) på ordern förutsatt att man förskottsbetalade.
    rabatten alltså som kompensation för de långa leveranstiderna.

    någon annan som också har order inneliggande på hjortgatan just nu?

    dom måste ha upp över öronen med arbete eftersom man inte kan få tag på dom varken via mail eller per telefon *suck*
  • Corydoras mad
    • April 2003
    • 1686

    #2
    <font color="red">Samma för mig, det är 10% som gäller. Jag beställde mina växter förra tisdagen och de skall komma nästa vecka... antagligen samma för dig.</font id="red">
    /Mathias
    The Corydoras freak

    Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

    Kommentar

    • Millie
      • August 2003
      • 293

      #3
      Själv gjorde jag en beställning i mitten av augusti som jag fortfarande inte fått. 2 gånger under den tiden har jag fått besked om att "vi skickar dina saker om ett par dagar". Men fortfarande ingenting, och det finns en gräns för hur många gånger jag orkar skriva och fråga vad som är på gång egentligen. Så just nu väntar jag och ser om de någonsin kommer kommer skicka det jag beställt...

      Fast mina mail har de i alla fall svarat snabbt och ordentligt på, problemet är bara att det inte riktigt blivit så som de utlovat i sina svar. Vad jag vet är Hjortgatans zoo i övrigt snabba, billiga och bra på alla sätt. Just nu verkar dock allt ha kört ihop sig där...

      Kommentar

      • Corydoras mad
        • April 2003
        • 1686

        #4
        <font color="red">Om du gjorde din beställning för sååå länge sedan så tycker jag att du borde få 50% rabatt minst!</font id="red">
        /Mathias
        The Corydoras freak

        Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

        Kommentar

        • Mats Bruér
          • August 2002
          • 282

          #5
          Ja jag vet inte heller vad som hänt, Kenneth har alltid levererat 100% service och jag har rekommenderat honom till alla som frågat. men nu kommmer det inte speciellt många svar, jag förstår det här med leveranstider och så vidare och respekterar det till fullo men ett litet mailsvar hade man ju kunnat förvänta sig.... Jag vill inte handla någon annanstans eftersom jag ALDRIG fått bättre kvalite eller service.
          Mats
          720 diskus
          540 diskus
          www.discusklubben.dk

          Kommentar

          • kia
            • August 2003
            • 366

            #6
            Jag annulerade en order jag hade där. Han kunde inte leverera vattentester på mycket lång tid. Rabatt på förskottsbetalningar är i sig inte så konstigt, men man kan ju börja ana att det finns problem kring likviditeten i företaget.... Jag önskar dock firman och denna Kenneth lycka till.
            Nybörjare, Nivå II .
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=121760
            "Den som inte gör några misstag gör vanligtvis ingenting alls".

            Kommentar

            • klara
              • September 2002
              • 1112

              #7
              Har också en order liggande sedan några veckor tillbaka, förskottsbetalad med rabatt. Förra beställningen tog minst lika lång tid, ändå envisas jag. Har alltid fått fin och snabb service förut så jag fortsätter att handla från HZ... måtte inte Kia ha rätt... vart ska man då köpa prima växter till bra priser?
              Är dock inte helt "trogen" HZ, handlar även från PWSS som tyvärr inte säljer växter.
              /Klara
              ------------------------
              Min hemsida
              Min zoon

              Kommentar

              • Datate

                • August 2003
                • 620

                #8
                När jag snackade med honom i söndags på telefon så sa han något i stil medförljande:
                "Beställer du i början på kommande vecka så får du varorna under efterföljande vecka, men om du beställer i slutet så dröjjer det nog till veckan efter."
                Min förra beställning tog 8 dagar, å då la jag beställning på onsdagen.
                Fördelen med de långa leveranserna är dels 10% rabatt (vid förskottsbetalning) och att om man lägger beställningen före tisdag 10.00 så får kan man få alla krukade växter, även dom som står som "slut på lagret". Han beställer nämligen växter från sin leverantör varje tisdag 10.00 så vill man ha något som är slut hos honom så beställer han hem. Detta funkar inte i vanliga fall då leveranserna är betydligt kortare.

                Så nått gott för det ju med sig att det tar lite tid. Jag har bara possitivt å säga om honom/företaget.

                Svarar dessutom både på mail, MSN och tele, även om man kan få ringa 5-6 gånger innan man får tag på honom.
                MVH /Erik

                "Allting löser sig, frågan är bara när och hur..."

                Besök gärna http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104121

                Kommentar

                • klara
                  • September 2002
                  • 1112

                  #9
                  Jag har inte beställt växter utan andra varor som alla skulle finnas på lager. Det var tisdagen den 26/8, det är 16 dagar idag det. Är bortskämd med att få hem varorna från dagen efter till max efter helgen om jag beställt sent i veckan. Kenneth har skämt bort oss med sina snabba leveranstider, därför denna otålighet nu.
                  /Klara
                  ------------------------
                  Min hemsida
                  Min zoon

                  Kommentar

                  • Peter1904
                    • February 2003
                    • 1079

                    #10
                    Har/hade också en beställning liggande där en vara blev restad och skulle levereras inom 2 veckor. Efter 3 veckor så mailade jag och frågade vad som hänt med beställningen och fick till svar att han inte kunde säga när han kunde leverera. Han uttryckte sig lite luddigt men jag tolkade det som att restodrarna inte hanns med pga nya odrar. Bland dom varorna som inte var restade så hade jag beställt en "syresten" i trä men fick istället en förpackning med vanlig syresten och en kommentar om att den syrestenen ersatt den i trä. Det var INTE vad jag beställt.

                    Jag tycker att man i första hand skall ta hand om sina befintliga åtaganden och i så fall stoppa nybeställningarna ifall man har för mycket at göra, men men det är bara min åsikt...

                    Jag mailade i alla fall tillbaka och avbeställde och bad honom återbetala pengarna. Jag har inte fått någon respons på det mailet och inte heller sett några pengar.

                    Kommer troligtvis inte att beställa varor på Hjortgatans fler ggr, betalar hellre lite mer och får varorna direkt + att man vet vad man får.

                    Kommentar

                    • Carla
                      • April 2003
                      • 82

                      #11
                      Jag handlar alltid på Hjortgatan, och är alltid nöjd. Nu har Kenneth dessutom skrivit på hemsidan om de långa leveranstiderna.

                      Det är tråkigt att det blir sånt himla ramaskri för att han tar tid på sig att leverera. Jag håller med om att vi blivit bortskämda med hans blixtsnabba leveranser i vanliga fall, så nu blir det sura miner när han tar tid på sig.

                      Jag tycker att hans låga priser och otroliga utbud på växter väger upp att han JUST NU har lång leveranstid. Jag har aldrig förut varit med om att det tagit såhär lång tid, och jag tror att han själv också är lite chockad.
                      På sommaren har akvarieaffärer nästan ingenting att göra, och nu då hösten kom och det blev kallt på en dag, typ, så börjar alla akvarister vakna och skall ha nya växter, pumpar, etc, etc...
                      Jag är också otålig, och vill att mina saker skall komma, men inte tänker jag bojkotta honom eller börja handla på Akvarielagret och betala dubbelt så mycket för allt.

                      Har man bråttom så får man väl handla i den lokala djuraffären, och betala därefter. Det är liksom lite som skillnaden mellan stormarknad och 7-11; stormarknader ligger ofta långt från centrum, de har stora varuvolymer och låga lokalhyror, vilket förhoppningsvis ger oss lägre priser. Har man bråttom kilar man in på "sevvan" och köper ett par liter mjölk. =0)

                      Kenneth gör ju dessutom vad han kan för att kompensera; han ger rabatt på redan låga priser, allt för att vi kunder skall vara nöjda och glada...
                      Det blir ju lite av en ond cirkel också; eftersom han jobbar som en galning för att få iväg beställningarna, så måste det ju vara svårt att hålla siten uppdaterad, och då vet vi inte vad som är slut och vad som finns... Å så blir det sura miner. Trist, både för Kenneth och för de som inte har något tålamod.

                      Kvaliteten på hans växter är oslagbar, det tycker jag räcker grymt långt.



                      Kommentar

                      • klara
                        • September 2002
                        • 1112

                        #12
                        Carla - du har så rätt så... har aldrig fått tag i så fina växter någon annanstans, särskilt inte i de vanliga zoobutikerna här omkring. Inte heller så snabba leveranser från andra nätbutiker. Roligt att fler positiva röster höjs, en negativ tråd kan få förödande konsekvenser.
                        /Klara
                        ------------------------
                        Min hemsida
                        Min zoon

                        Kommentar

                        • krba40

                          #13
                          Jag måste också berömma kenneth. Har beställt många gånger. Har alltid fått sakerna efter någon/några dagar. Växterna håller mycket bra kvalitet. Enormt utbud.

                          Har en order innestående nu. Fick som många andra (troligtvis) lite brådis när jag märkte att tempen sjönk i stora karet, att min TMG var slut osv. Självklart är det tråkigt att det dröjer, men jag håller på Kenneth.

                          Kommentar

                          • Tant Nancy
                            • April 2002
                            • 5407

                            #14
                            Klart att man måste hålla på Kenneth! Vad det än är som strulat till sig, så måste vi väl kunna bjuda på lite tålamod!
                            Han har alltid ställt upp och fixat med mina struliga beställningar, och efterbeställningar. För att inte tala om när han skickade filtermatta i ett brev för att jag hade panik och behövde den "på studs". Som sagt, han har alltid ställt upp... varför kan inte vi ställa upp nu????
                            MvH
                            Tant Nancy
                            www.gladafisken.aqualogen.se
                            Mitt fotogalleri
                            Dagbok
                            Min zoon

                            Kommentar

                            • Glenn
                              • April 2002
                              • 3904

                              #15
                              kenneth som sagt bäst! han har dem finaste växterna, att det är ökad leverans tid kan ju bero på flera faktorer som tex. många beställningar på en gång, sjukdom i personal mm.
                              Och han försöker ju att göra allt för att få så nöjda kunder som möjligt. Den gången som ja beställde därifrån så beställde jag så mkt lösa växter som fanns eftersom att dem då skulle bli billigare, och om dem tog slut i lösa så skickade han krukade istället till samma pris. Det är uppenbart att han försöker att få sina kunder så nöjda som möjligt så sluta va sura för att ordern inte kommer så fort som den brukar göra...


                              mvh/Glenn
                              Mvh /Glenn

                              Min Zoon

                              Kommentar

                              Arbetssätt...