Biotope Aquarium Design Contest 2015. Qualifying stage. Results

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Webo
    • August 2014
    • 1968

    Biotope Aquarium Design Contest 2015. Qualifying stage. Results

    Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2891

    #2
    Intressant med biotopakvarium även om det inte blir speciellt vackra inredningar. Inget för vardagsrummet alltså, men det kan ju vara spännande att försöka efterlikna miljön i vilken dom olika fiskarna faktiskt lever i.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Jag tycker nog att många av akvarierna är riktigt snygg - detta är definitivt något som faller mig i smaken
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Spook
        • March 2015
        • 39

        #4
        Jag skulle kunna tänka mig att ha många av dessa akvarium i vardagsrummet, men kanske inte samtidigt.
        För mig känns biotopriktigt på något vis rätt.
        Jag har mycket svårare att fördra "aqua-scapade" akvarier helt täckta av fantastiskt välmående växter och en Endlers eller två. Smaken är som baken.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av Spook
          Smaken är som baken.
          Och tur är väl det
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Sleaper

            • September 2008
            • 2891

            #6
            Jo, ett eller annat ser väl småtrevligt ut. Biotoperna för afrikanska ciklider är ju t.ex. som man brukar se dom. Men smaken är olika som sagt :-)

            Kommentar

            • addo
              • January 2007
              • 609

              #7
              Jag ser helt klart tjusningen med riktiga biotopakvarium, där man valt ett specifikt vatten att efterlikna och strikt följer det. Där emot kan jag tycka det är rätt fjantigt med tex asien eller sydamerika "biotop" där man blandar fisk från hela kontinenten och håller fisk och växter som aldrig skulle stöta på varandra i det vilda. Det som jag inte kan förstå i dom fallen är den totala oviljan ha en fisk från en annan kontinent, i min värld har man redan blandat hej vilt och har inget biotopakvarium så varför haka upp sig på kontinenten?

              Kommentar

              Arbetssätt...