Surfande morgontrött och kinkig men.....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Surfande morgontrött och kinkig men.....

    .Utlopp har nästan som kontakt med s a s vilt vatten. Det är ju trevligare än medel men finns ju annat än koi och guldfisk.


    Hittills har 2021 varit mer olycksdrabbat med vilt inblandat än år 2020. Det visar försäkringsbolaget Ifs genomgång av olycksdata.


    Gräv damm med inlopp och utlopp vid en bäck. Bygg ett tjusigt dass bredvid. Kalla dammen avloppsreningsverk. Släng i fisk. Färdigt.

    Tänker på ev smittrisk för Svensson skulle ju aldrig få göra så.
    Har tydligen varit försök med lite allt möjligt även olika insekter som t ex sländlarver. Undrar om någon testat om skräddare isf skulle ge mer effekt medans myggen hänger i ytan och kläcks. En kombination skulle kunna vara något då och olika nivåer håller dom sig på oxå.

    Snillet spekulerar....
    Senast redigerad av eriahl; 29 December 2013, 09:54.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Intressant läsning
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • flygrc
      • June 2006
      • 2755

      #3
      Bra med lösning på ett problem utan gifter.
      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Men hur kan det vara tillåtet att ha koi och guldfisk i vatten som rinner ut i naturen sen? Från början kan man nästan säga att dom blev utsläppta och det var tydligen helt ok.
        Det blir ju väldigt mycket insekter och automatiskt spindlar i såna miljöer såklart.
        Hmmm... Terrariefolk som städare får gratis mat till djuren och det blir gratis städat ett par dagar i veckan. Har själv plockat tusentals spindlar när jag hade olika amfibier.
        Herregud vad mina två hjärnceller jobbar.
        Senast redigerad av eriahl; 29 December 2013, 12:13.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av eriahl
          Men hur kan det vara tillåtet att ha koi och guldfisk i vatten som rinner ut i naturen sen? Från början kan man nästan säga att dom blev utsläppta och det var tydligen helt ok.
          Nej det kan man ju fundera över - men man får väl ändå anta att det fins någon form av skydd mot detta.
          SEdan är det ju skillnad mot när myndigherterna bryter mot lagen än när privatpersoner gör det
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #6
            Ja nu efter redigering och komplettering framgår ditt ärende tydligare. Vad säger egentligen bestämmelserna runt detta?
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • Rambo
              • February 2004
              • 672

              #7
              Mört och ruda känns spontant som en bättre ide än guldfisk, men guldfisk känns bättre än gift.
              575l Åleds
              80l JAD
              Tiffany - perser/norskskogskatt
              Lizton - renrasig Bengal

              Kommentar

              Arbetssätt...