facebook?

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    facebook?

    Ny fråga - Facebook då. Själv inte reggad men tittar in via lilla frun främst för att inte missa någon bild på sonsonen. Men här på zoopet smågrälar Kjell ibland på fenomenet map akvaristiska sidor. Så vad finns där som skulle kunna vara av intresse på svenska eller engelska? Så många andra sidor försvinner eller sviktar...
    Killies is a lifetime passion
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    gruppen akvarister som tommy o frida ( hellson här på zoopet) startade. över 2000 medlemmar nu. oerhört aktiv grupp. massor med inlägg o långa diskutioner.



    vet inte om du kan se när man klickar på länken menmen

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      closed group - men bra att veta om - thanks
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        #4
        Ursprungligen postat av erikthur
        closed group - men bra att veta om - thanks

        Jäkligt bra grupp, det mesta av det bästa blandas med nybörjare. Kjell är för övrigt själv medlem i gruppen
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Christer5

          #5
          Väldigt bra grupp där det mesta diskuteras

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Det finns en jäkla massa akvariegrupper - både på svenska och engelska.

            Fördelen med facebook är egentligen samma som nackdelen. Många deltar i en diskussion med korta inlägg (långa inlägg funkar inte) men det blåser som sagt snabbt över och det mesta är strunt men ibland sägs det bra saker (med andra ord som på de flesta forum) men det gäller att vara där när det sägs bra saker eftersom det är omöjligt att söka efter information efteråt.
            Uppriktigt sett den enda "nytta" jag har av facebook är möjligheten att skicka PM till vänner och släkt - vi fixade t.ex. ihop en kusinträff för min morssläkt på Facebook.

            En stor fördel finns dock jämfört med vanliga hemsidor i Sverige - här är de aktiva mer internationella - dvs hittar (och håller lite koll på) många av ens vänner utomlands
            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 22 August 2013, 19:58.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • admin
              Christian Alfredsson

              • November 2004
              • 11220

              #7
              Jag är med i många grupper och fördelen är att man snabbt får se många bilder och nyheter flasha förbi. https://www.facebook.com/groups/tang...navia/?fref=ts tycker jag är riktigt bra då det är många bra fotografer där. Nackdelen är just historik och i vissa fall sammanställning. Lite som ett forum utan sökfunktion och bara senaste inläggen.
              Christian Alfredsson
              Tekniskt ansvarig Zoopet

              Kommentar

              • admin
                Christian Alfredsson

                • November 2004
                • 11220

                #8
                Annonser är bra på Facebook också. Det är liksom färskvara... man kan undra hur mycket Blocket har tappat?
                Christian Alfredsson
                Tekniskt ansvarig Zoopet

                Kommentar

                • Wilhelm
                  • October 2002
                  • 604

                  #9
                  Ursprungligen postat av erikthur
                  closed group - men bra att veta om - thanks
                  Du missar inget!
                  Wilhelm
                  Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                  www.ciklid.org www.aquafish.info

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Instämmer med att det finns många bra foton som fladdrar förbi - för även om de är i litet format så är mängden mycket positiv.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      • October 2002
                      • 604

                      #11
                      Ursprungligen postat av admin
                      Annonser är bra på Facebook också. Det är liksom färskvara... man kan undra hur mycket Blocket har tappat?
                      Vore bra om annonsörerna talade om vart sakerna de annonserar ut finns. några få gör det.
                      Wilhelm
                      Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                      www.ciklid.org www.aquafish.info

                      Kommentar

                      • erikthur
                        • March 2004
                        • 9953

                        #12
                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Fördelen med facebook är egentligen samma som nackdelen. Många deltar i en diskussion med korta inlägg (långa inlägg funkar inte) men det blåser som sagt snabbt över och det mesta är strunt men ibland sägs det bra saker (med andra ord som på de flesta forum) men det gäller att vara där när det sägs bra saker eftersom det är omöjligt att söka efter information efteråt.
                        Nu börjat nosa på facebook o håller med om att det tycks omöjligt att hitta ssk mkt bakåt i tiden. Märkte att ett sätt att markera ngt för att leta upp det är gilla det foto som finns i diskussionen så att man senare kan leta den vägen. Finns andra trix?
                        Killies is a lifetime passion

                        Kommentar

                        • Christer5

                          #13
                          Facebook med sina olika forum för oss akvarister har nog även tagit en del även från Zoopet.

                          Det är inte så mycket status där med olika grupperingar.

                          Man kan visserligen inte gå tillbaka tidigare men det är många aktuella spörsmål som avhandlas där.

                          Det finns inget forum som Zoppet men visst är det konkurrens om medlemmar idag.

                          Kommentar

                          • erikthur
                            • March 2004
                            • 9953

                            #14
                            Väcker upp denna tråd för att undra vad i h*elv*te en del sysslar med på facebook. Plötsligt finner jag mej utesluten från Akvarister 2.0 troligen efter att ha publicerat samma wumo-skämt som jag publicerade på zoopet. Löjligt hur stingsliga somliga admins tycks vara. Något verkar skämt vill jag påstå. Ingen diskussion bara uteslutning tydligen. Tämligen kränkande behandling iaf. Skriver detta här eftersom många av gruppens medlemmar troligen också tittar in på Zoopet.
                            Killies is a lifetime passion

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              #15
                              Ursprungligen postat av erikthur
                              Väcker upp denna tråd för att undra vad i h*elv*te en del sysslar med på facebook. Plötsligt finner jag mej utesluten från Akvarister 2.0 troligen efter att ha publicerat samma wumo-skämt som jag publicerade på zoopet. Löjligt hur stingsliga somliga admins tycks vara. Något verkar skämt vill jag påstå. Ingen diskussion bara uteslutning tydligen. Tämligen kränkande behandling iaf. Skriver detta här eftersom många av gruppens medlemmar troligen också tittar in på Zoopet.
                              Kan man möjligen få se Wumo-skämtet du syftar på, så att man även som ickemedlem i Facebook bjuds möjlighet att få reagera på eventuell olämplighet i dess publicering?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...