Vad hände med zoonen t ex?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    Vad hände med zoonen t ex?

    Zoonen var ju offline för ett tag sedan. Nu tycks aktiviteten inte alls vara lika hög som dessförinnan. Kollade nyss runt lite på några forum. Zoopet då 48 medl online, zoonen 20, ncs 28, plantswap 4. Hittade ingen uppgift på saltvattensguiden o zookoll blev jag inte klok på... Iaf lägre aktivitet på zoonen än förr. Några kommentarer?
    Killies is a lifetime passion
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    #2
    Saltvattensguiden 22/8 kl 18: Det är för närvarande 126 användare uppkopplade. 69 medlemmar och 57 gäster

    Det går trögt för både forum och föreningar, kan det bero på att hobbyn minskar eller söker folk information och kontakter på annat sätt?
    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av erikthur
      Zoonen var ju offline för ett tag sedan. Nu tycks aktiviteten inte alls vara lika hög som dessförinnan. Kollade nyss runt lite på några forum. Zoopet då 48 medl online, zoonen 20, ncs 28, plantswap 4. Hittade ingen uppgift på saltvattensguiden o zookoll blev jag inte klok på... Iaf lägre aktivitet på zoonen än förr. Några kommentarer?
      Låter som en väldigt siffra för Zoopet - just nu var det t.ex. 158 och under 100 har jag aldrig sett att det varit - förutom på natten förstås.

      Men Zoonen kollar jag aldrig på så det jag har inte en susning om det hänt något där.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Jag kollade upp forumen - inte totala inlogg. Just nu 47 medl inlogg på zoopet t ex.
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          just nu
          Bifogade filer
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av erikthur
            just nu
            47 + 117 = 164
            De flesta besökare är inte inloggade men likafullt så är de ju besökare

            Just nu 20 + 64= 84 på ciklid.org och 59 + 54 = 113 på saltvattensguiden och 47 + 119 = 163 på Zoopet
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              OK ok om det är så du vill ha det - men det påverkar ju inte alls min frågeställning eller?
              Och du missade väl i så fall att ge en jmf-siffra för zoonen eller hur - vad vill du egentligen med detta?
              OK ok du har redan i och för sig sagt att du inte har någon susning om zoonen - so what?
              Någon annan som vet något?
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Ursprungligen postat av erikthur
                OK ok om det är så du vill ha det - men det påverkar ju inte alls min frågeställning eller?
                Helt rätt - men eftersom du drog olika siffror på oilka sidor så.....

                Angående Zookoll så kollar jag faktiskt på den sidan då och då och förr var den ungefär lika stor som Zoopet men nu är det nästan ingen aktivitet där.

                Sedan rent allmänt så tror jag att facebook har tagit över många av snabbfluktarna och där går det ju inte att mäta besökarna.

                Men som sagt - zoonen som du frågade om kollar jag aldrig på - men någon annan har kanske bättre koll på vad som har hänt där?
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • simpson
                  • July 2012
                  • 666

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  47 + 117 = 164
                  De flesta besökare är inte inloggade men likafullt så är de ju besökare

                  Just nu 20 + 64= 84 på ciklid.org och 59 + 54 = 113 på saltvattensguiden och 47 + 119 = 163 på Zoopet
                  Besökare, någon som är inne på sidan. Gissar att bland besökarna kan säkert någon sökmotors robot också finnas.

                  Medlem, någon som aktivt registrerat sig på sidan och troligen återkommer och kanske även skriver inlägg. Nu är säkert en del besökare medlemmar som surfar på jobbets dator etc.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Ursprungligen postat av simpson
                    Besökare, någon som är inne på sidan. Gissar att bland besökarna kan säkert någon sökmotors robot också finnas.

                    Medlem, någon som aktivt registrerat sig på sidan och troligen återkommer och kanske även skriver inlägg. Nu är säkert en del besökare medlemmar som surfar på jobbets dator etc.
                    Möjligen - även om det sägs att dessa skall vara bortsorterade. Men om det nu är så att dessa sökmotorer är inräknade så borde det ju vara lika många sökmotorer på alla sidor - dvs man kan minska siffrorna med samma antal på alla sidor och då är det ju ungefär samma förhållande mellan sidorna.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      #11
                      Tror ärligt talat att zoonen inte höll tillräckligt hög kvalitet.. för långa svarstider, för få som kan något.. zoopet har iaf i mitt tycke alltid varit kvalikativare än zoonen och medelåldern verkar vara högre.. jag kanske svamlar men innan monsterfolket skaffade eget körde vi ju en tråd på zoonen (innan dess ncs) och det var ganska lite aktivitet och mycket nybörjare.. att den sidan kunnat ätas upp av facebook förvånar mig inte..

                      Vi ligger på 597 medlemmar varav 186 aktiva och har varit igång sedan november 2011.. ungefär 50 inlägg om dagen i snitt sedan vi drog igång.. kan återkomma med besöksstatistik också..
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      Arbetssätt...