Tysklandsresa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #16
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Så fiskstressad som jag var sist när vi kom hem, drog jag merparten av det hemhandlade redan vid inkoppningen...
    Mm, du hade lite att göra den natten om jag inte minns fel... men det slutade ju lyckligt trots ölen
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #17
      Grabbar (Anders och Mats) har ni gjort en inköpslista? Min är påbörjad och lång..
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #18
        Ursprungligen postat av PiaJo
        Mm, du hade lite att göra den natten om jag inte minns fel... men det slutade ju lyckligt trots ölen
        Ja, Kresus Jistus, när kom vi hem..? Halv två på natten? Att i det läget starta upp tre kar... ja, du fattar! Men, det slutade faktiskt lyckligt!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #19
          Ursprungligen postat av PiaJo
          Grabbar (Anders och Mats) har ni gjort en inköpslista? Min är påbörjad och lång..
          Min är kort - jag skall bara softa runt denna gång och kanske köpa lite tillbehörstjafs!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            #20
            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Min är kort - jag skall bara softa runt denna gång och kanske köpa lite tillbehörstjafs!
            Ok, men du hittar säkert kul eller några godbitar iallafall, brukar ju vara så
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #21
              Ursprungligen postat av PiaJo
              Ok, men du hittar säkert kul eller några godbitar iallafall, brukar ju vara så
              När jag ser godbitar, hittar jag alltid kul!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                #22
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #23
                  Ursprungligen postat av Wilhelm
                  @Ansjo
                  Hoppas att du eller någon annan i sällskapet dokumenterar denna tripp, för en utmärkt akvariereseartikel i julnumret av Ciklidbladet!
                  Jadå, det ska vi nog kunna påta ihop
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #24
                    Ursprungligen postat av tazzrat
                    Nån från Uppsala-Sthlms-trakter som planerar att haka på o isf har någon uppfattning om kostnader per person för detta? §:oO Jag har varken bil eller körkort, men det låter så förbenat skoj!
                    Det låter kul att fler vill åka, och jag lovar att ni inte kommer att ångra er!

                    jag har annars inte så mycket jag ska handla, lite botten material och givetvis färsköl till frugan.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      #25
                      Fick mail från Ralf Battenberg idag, och även där är det grönt ljus och det ska bli trevligt att besöka honom och hans diskus igen. Får nog "glömma" plånboken i bilen
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        #26
                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Fick mail från Ralf Battenberg idag, och även där är det grönt ljus och det ska bli trevligt att besöka honom och hans diskus igen. Får nog "glömma" plånboken i bilen
                        Så kul
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          #27
                          Angår väl inte denna resan riktigt men frågar här ändå.

                          Ska åka ner till Hamburg i veckan och undrar om det finns några fräcka akvariebutiker etc man kan besöka som kanske är lite fräckare än sveriges?

                          Tänkte åka till Hagenbeck och kika dock, men det är ju ingen affär som ni är medvetna om. :-)

                          EDIT: Kan åker förbi Bremen också om det råkar finnas något där. Googlar lite men kan inte tyska.
                          Senast redigerad av Einarsson; 13 August 2013, 14:25.
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            #28
                            Hamburg har en del, kolla in i artikelarkivet om Zoopetväst tysklandsresor så finna där en del.
                            Hagenbeck är en höjdare!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              #29
                              Tack! Ska kika. :-)

                              edit:

                              Hittade två ställen som ligger rätt nära hotellet.

                              http://www.aquarium-tonndorf.de
                              Große Auswahl an Garnelen ✔ · Aquascaping-Zubehör der TOP-Marken ✔ · klasse Aquariumpflanzen ✔ · Nano-Aquarien ✔ | sicher bestellt, schnell geliefert


                              Garnelenhaus verkar vara väldigt stort och seriöst att döma av deras onlineshop iaf. Får väl kika. :-)

                              Tanken är att man kanske kan hitta ett större utbud av inredning i form av sten och rötter etc än man kan i Sverige. Sånt är inte så enkelt att beställa online då man inte kan vrida och vända på sakerna.

                              Flickvännen vill åka 15 mil från Hamburg endast för att åka till en klädaffär, det tycker jag är likvärdigt med minst 5 akvarie-butiker inom 1-2 mil.

                              http://www.frey-style.de/index.php/zierfische.html Verkar riktigt stort att döma av bilderna.
                              Senast redigerad av Einarsson; 13 August 2013, 16:09.
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Mumin
                                • October 2007
                                • 3837

                                #30
                                Jag är ledig på torsdagen och tisdagen. Med fyra semesterdagar så skulle jag kunna åka med. Åker i så fall från Stockholm.
                                För mycket är inte nog!
                                Jag VILL ha en Elefantofon!!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...